شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

مراکش، محروم از جام ملت‌ها
کنفدراسیون فوتبال آفریقا، مراکش را به خاطر سرباز زدن از میزبانی جام‌ملت‌های آفریقا از حضور در 2دوره بعدی این رقابت‌ها محروم و یک‌میلیون دلار جریمه کرد. مراکشی‌ها قبل از برگزاری مسابقات جام ملت‌های آفریقا در کشور گینه استوایی، میزبانی مسابقات را در اختیار داشتند اما به بهانه شیوع بیماری ابولا، از میزبانی طفره رفتند. این رفتار باعث شد کنفدراسیون فوتبال آفریقا در پاییز میزبانی را به سرعت به کشور گینه استوایی بدهد و با خسارت 8.5‌میلیون یورویی مواجه شود. ضمن آن‌که اقدام مراکشی‌ها به تعبیر مسئولان کنفدراسیون، باعث لطمه به اعتبار فوتبال قاره شد.

لمپارد، ستاره جدید اسکای
لمپارد که فصل‌های آخر حضورش در لیگ برتر انگلیس را تجربه می‌کند، فصل آینده به آمریکا خواهد رفت تا در تیم نیویورک سیتی به میدان برود. با این حال، شبکه اسکای‌اسپورت با او به توافق رسیده تا پس از خداحافظی از فوتبال به جمع کارشناسان این شبکه بپیوندد. تیری آنری، اسطوره آرسنال که به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده نیز کارشناس اسکای اسپورت است. آنری در کنار گرام سونس، گری نویل، جیمی ردنپ و جیمی کرگر، کارشناسان این شبکه مشهور انگلیسی هستند.

کاپلو، سفیر لاروس
فابیو کاپلو، یکی از مربیان سرشناس و موفق فوتبال دنیا به‌عنوان سفیر جوایز لاروس انتخاب شد. جایزه لاروس که به اسکار ورزش شهرت دارد، براساس عملکرد ورزشکاران در مدت یک‌سال اعطا می‌شود و برندگان آن را ۴۶ عضو آکادمی ورزشی و هیأت داوری بنیاد لاروس متشکل از بهترین ورزشکاران زن و مرد جهان، انتخاب می‌کنند. کاپلو سرمربی فعلی تیم‌ملی فوتبال روسیه فعالیت خود به‌عنوان سفیر لاروس را از هفته آینده با شرکت در مراسمی در شانگهای آغاز خواهد کرد. نامزدهای جوایز ۲۰۱۵ لاروس قرار است روز ۱۱فوریه (۲۲ بهمن) معرفی شوند. برندگان نهایی این بنیاد روز ۱۵آوریل جوایز خود را طی مراسمی در شانگهای دریافت خواهند کرد.


تعداد بازدید :  244