شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
باند رم- یووه‌ای ضد تیم‌ملی ایتالیا
پایان دوران کونته

شهروند| روزنامه‌های ایتالیایی از یک زلزله بزرگ در اطراف کمپ کاورچیانو حرف زده‌اند؛ زلرله‌ای با قدرت تکان‌دادن نیمکت تیم‌ملی ایتالیا. فردی که قرار است زلزله برای بلند شدن او صورت گیرد در ظاهر می‌گوید در جای خود راحت است اما نشریات نوشته‌اند او از وضع موجود ناراضی نشان می‌دهد و زبانش، حرف دل او نیست.
اصل ماجرا
آنتونیو کونته، سرمربی تیم‌ملی ایتالیا از فدراسیون فوتبال کشورش تقاضای برگزاری یک اردوی تدارکاتی در ماه جاری میلادی را کرده بود اما سران رم و ویوونتوس با ایده او مخالفت کردند و به دلیل آنچه حساسیت بالای بازی در این مقطع سری آ نامیدند رسما تهدید کردند در صورت عملی شدن وعده کونته، بازیکنان دعوت شده به تیم‌ملی را به اردوی لاجوردی‌ها نمی‌دهند. این اقدام، فدراسیون فوتبال ایتالیا را تحت فشار قرار داد و در نهایت، اردو لغو شد. کونته در ظاهر با ماجرا کنار آمد اما جلد دیروز روزنامه‌های ایتالیایی بر استعفای او دلالت داشت.
ناراحتی کونته
ظاهرا آنتونیو از رفتار باشگاه‌های کشورش ناراحت است و اعلام کرده مایل بود باشگاه‌ها همکاری بیشتری با او داشته باشند. البته در حرف‌های او نشانی از ناراحتی وجود نداشت: «شخص مسئولیت‌پذیری هستم؛ به‌ویژه در روزهای دشوار و اکنون یکی از برهه‌های دشوار است. استعفا، گزینه من نیست و تا پایان یورو 2016 در تیم‌ملی می‌مانم. خواسته‌ای داشتم که به هر دلیلی فدراسیون فوتیال ایتالیا با آن موافقت نکرد و من به تصمیم این سازمان احترام می‌گذارم. از تیم‌های ایتالیایی انتظار همکاری بیشتری داشتم. آنها باید پلی برای اتحاد باشند، نه شاهراهی جهت تفرقه‌افکنی. باید به‌عنوان یک مربی ابتکار عمل داشته باشم، نه صرفا به‌عنوان یک انتخاب‌کننده نفرات. به هرحال هیچ اتفاقی همه را راضی نمی‌کند. اگر یک نفر را دعوت کنی، نفر بیرون مانده را ناراحت کرده‌ای.» فدراسیون فوتبال ایتالیا، 2 روز پیش برنامه فصل آینده سری آ را اعلام کرد و هرچند تاریخ برگزاری فینال جام حذفی مشخص نشد اما برای آمادگی بیشتر تیم‌ملی ایتالیا برای حضور در یورو2016، فصل آینده سری آ کمی زودتر از همیشه یعنی در تاریخ 15 می‌پایان می‌یابد. کونته خواسته زمانی زودتر از این تاریخ برای پایان سری آ در نظر گرفته شود تا او با فراغ بال بیشتری اعضای تیمش را تمرین دهد. فعلا اختلاف بین سرمربی سابق یوونتوس با ارکان فوتبال ایتالیا، آتش زیر خاکستر است. کونته اعلام کرده قطعا تا پایان یورو 2016 درجمع لاجوردی‌ها می‌ماند اما چه کسی از آینده همیشه پرتب و تاب فوتبال در ایتالیا خبر دارد؟


تعداد بازدید :  104