شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بين

دستگیری راهزنان مسلح جاده دیر
سارقان خشن كه با به رگبار بستن خودروي پژو دست به سرقت مسلحانه زده بودند در نهايت از سوي پليس بازداشت شدند.
سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی استان بوشهر از انهدام باند سارقان مسلح جاده‌های دیر خبر داد، گفت: 8 نفر از باند سارقان مسلح جاده‌های جنوبی استان بوشهر توسط پلیس آگاهی شهرستان دیر دستگیر شدند. وی ادامه داد: ماجراي اين پرونده به آذرماه امسال مربوط مي‌شود. راننده یک خودرو پژو پارس در بردخون شهرستان دیر مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته بود که در این تیراندازی، ۱۸ تیر به خودرو شلیک شده که 3تیر به راننده برخورد کرده و باعث قتل وی شده بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر با اشاره به شناسایی و دستگیری شرور ۱۸ ساله‌ای ساکن یکی از بخش‌های بردخون، ادامه داد: این پسر در کنگان دستگیر شد که به این قتل اعتراف کرد. وی افزود: همچنین این متهم به تعدادی از سرقت‌های مسلحانه خود با همراهی 7 مرد ديگر اعتراف کرد که پلیس برای دستیگری این افراد وارد عمل شد.
اعضای این باند وقتی دستگیر شدند به قتل راننده پژو پارس و 8 سرقت مسلحانه و تیراندازی اعتراف کردند.  این مردان همچنین در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه خودرو پژو پارس در دشتی، سرقت مسلحانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار کفش و قمه‌کشی در حوالی روستای کبگان دشتی، تیراندازی منجر به قتل در جاده بردخون، سرقت مسلحانه از افاغنه و قمه‌کشی در حوالی روستای آبکش اعتراف کردند.

جزییات گروگانگیری 72 ساعته  در کرمان
شهروند| 2 برادر سابقه‌دار که در نقشه‌ای از پیش طراحی شده پسربچه 11ساله‌ای را به گروگان گرفته بودند دستگیر شدند. دوشنبه هفته گذشته پسربچه 11‌ساله‌ای به نام حجت در راه بازگشت از مدرسه توسط دو مرد ‌در خیابان ربوده شد. 2 ساعت از ناپدید شدن پسربچه می‌گذشت که آدم‌ربایان از خانواده وی درخواست پول کردند. اما پدر و مادر خانواده این پسربچه در اقدامی هوشمندانه، بلافاصله موضوع را با پلیس در میان گذاشتند.
بلافاصله این پرونده از کلانتری به پلیس آگاهی منتقل و تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی استان کرمان تشکیل شد که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد. با پیگیری‌های جدی و شبانه‌روزی، این گروگان شامگاه جمعه‌ با یک اقدام ضربتی از دست گروگانگیران آزاد شد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام این خبر، بیان کرد: «در کمتر از 5 روز‌، 2 برادر گروگانگیر که سابقه‌ اعتیاد و سرقت داشتند، دستگیر شدند.» چناریان گفت: ‌»کمتر از 5‌درصد از جرایم در استان کرمان، گروگانگیری با هدف اخاذی و امنیتی بوده و عمده گروگانگیری‌ها به دلیل اختلافات ناشی از قاچاق مواد مخدر یا مربوط به اتباع بیگانه است.»
وی با اشاره به این‌که تمام‌ گروگانگیری‌ها با تلاش نیروهای انتظامی کشف می‌شود، عنوان کرد: «میانگین کشف گروگانگیری‌ها در کرمان سه روز است. پلیس تمام اراده خودش را در کوتاه‌ترین مدت با تجهیزات و امکاناتی که دارد این موضوعات را پیگیری و با جدیت تمام به کمک دستگاه‌ قضایی برخورد می‌کند.»

شهادت مامور ‌پلیس توسط موتور‌سواران‌مسلح
یکی از کارکنان انتظامی  ایلام به دست سارقان مسلح به شهادت رسید. در پی اطلاع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان آبدانان مبنی بر تردد دو نفر موتورسوار مسلح در جاده سراباغ به هلیوه شهرستان آبدانان، موضوع در دستور کار فرماندهی بخش قرار گرفت.
با اعزام دو اکیپ از همکاران بخش سراباغ به محل و رویت موتورسواران به آنان دستور ایست داده می‌شود که با مشاهده پلیس اقدام به فرار می‌کنند. در هنگام تعقیب موتورسواران مسلح یکی از آنها به طرف ماموران تیراندازی کرده که متاسفانه یکی از ماموران ما به شهادت رسید.

قلعه گنج آخرین ایستگاه قاتل مامور پلیس
عامل به شهادت رساندن یکی از ماموران انتظامی در عملیات پلیس دستگیر شد.
به دنبال درگیری مسلحانه ماموران پاسگاه سرنی شهرستان میناب استان هرمزگان در آذرماه ‌سال‌جاری با گروهی از قاچاقچیان مسلح موادمخدر، شناسایی شدند. همین اطلاعات کافی بود تا دستگیری این باند در دستورکار دستگاه‌های امنیتی قرار گیرد. پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از اشرار مسلح و عامل به شهادت رساندن مامور انتظامی را در شرق کشور شناسایی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این عملیات، مسیر شرور مسلح هنگام تردد در محورهای مواصلاتی قلعه گنج به سیستان‌وبلوچستان شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر شد.


تعداد بازدید :  294