شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد
حمله پلیسی به 34 پاتوق مواد مخدر در پایتخت

شهروند| عملیات‌های پلیسی ماموران در تهران 72 ساعت به طول انجامید تافعالیت‌های مرموز 34 پاتوق موادمخدر در تهران به پایان برسد. در این عملیات‌ها که در مناطق فرحزاد، پل مدیریت و دروازه‌غار اجرا شد، 137 سوداگر مرگ که با نقشه‌های از پیش طراحی شده فعالیت‌های مجرمانه‌شان را عملی می‌کردند به همراه 304کیلوگرم انواع موادمخدر دستگیر شدند.
از 3 ماه پیش مأموران پليس آگاهي پايتخت در جريان فعاليت باندهای تبهکاری قرار گرفتند كه تحقیقات نشان مي‌داد در پايتخت موادمخدر توزیع می‌کنند. همین موضوع کافی بود تا کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتي، اعضای باندهاي موادمخدر را شناسایی کرده و در عملیات‌های مختلف 137 سوداگر مرگ را که 57 نفرشان از سرکردگان اصلی بودند، دستگیر کنند.
اعضای این باندها از تبهکاران سابقه‌داری بودند كه در قالب 34 باند در زمينه قاچاق موادمخدر فعاليت داشتند. این درحالی است که برای شناسایی و دستگیری این افراد، سه‌ماه کار عملیاتی انجام شده بود و این عملیات‌ها تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
همچنین در پايتخت‌هزار و 45 باند سرقت منهدم شده است كه ازجمله این باندها می‌توان به 140 باند سرقت از منزل، 132 باند کلاهبرداری، 169 باند لوازم داخل خودرو، 98 باند زورگیری، 106 باند اتومبیل و... اشاره کرد. سردار حسین ساجدی‌نیا صبح دیروز در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات انجام‌شده در روزهای اخیر در حوزه مبارزه با قاچاقچیان و عوامل اصلی توزیع موادمخدر در سطح تهران، اظهار داشت: در این عملیات‌ها که با بهره‌گیری از سگ‌های موادیاب انجام شد موفق شدیم تمامی جاسازهای موادفروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در این پاتوق‌ها را شناسایی کنیم و این عملیات‌ها برای پاکسازی تمامی پاتوق‌های پایتخت تا پایان‌سال ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های انجام‌شده چندین مورد درگیری مسلحانه میان قاچاقچیان و پلیس رخ داد که طی این درگیری‌ها یک نفر از قاچاقچیان کشته و ۴ نفر از آنها نیز زخمی شدند و خوشبختانه طی این عملیات‌ها هیچ آسیبی به مأموران پلیس نرسید.
کشف ۱۴تن مواد مخدر و انهدام ۷۱ باند قاچاق
سردار ساجدی‌نیا در ادامه این نشست به آمار ۱۱ماهه پلیس در حوزه موادمخدر اشاره کرد و گفت: درطول ۱۱ماه ابتدایی امسال نزدیک به ۱۴تن انواع مواد مخدر از سطح شهر تهران کشف و ضبط شد که مأموران پلیس در این عملیات‌ها ۷۱ باند قاچاق مواد مخدر را متلاشی کردند. وی با بیان این‌که کشفیات به‌دست آمده طی ۲۸۰ مرحله عملیات کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: پلیس روزانه به‌طور میانگین ۱۴۰ خرده فروش موادمخدر را دستگیر می‌کند ولی همان‌طور که پیش از این نیز تأکید داشته‌ام پلیس آمادگی ۱۰۰‌درصدی جمع‌آوری معتادان بی‌مکان پایتخت را به شرط وجود ظرفیت  و وجود کمپ معتادان را دارد ولی متاسفانه ظرفیت‌های موجود کفاف دستگیری‌های ما را نمی‌دهد این درحالی است که شهرداری پایتخت قرار بود تا ابتدای بهمن‌ماه معادل ظرفیت پذیرش ۴‌هزار معتاد در اختیار ما قرار دهد که تاکنون این امر محقق نشده است.
کشف ۱۵‌میلیون مواد محترقه
با توجه به اقدامات پلیس امنیت و پلیس آگاهی تهران بزرگ در سه هفته اخیر بیش از ۱۵‌میلیون قطعه مواد محترقه به وزنی معادل ۳۵ تن کشف و ضبط شده است. کشفیات به دست آمده به نسبت مدت مشابه‌سال قبل با رشدی ۱۰۴‌درصدی همراه بوده و طی این عملیات‌ها ۵۳ نفر دستگیر شده‌اند.
متلاشی‌شدن ۱۰۴۵ باند سرقت
 در ۱۱ ماهه نخست امسال
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه نشست خود به آمار ۱۱ماهه پلیس آگاهی در موضوع مبارزه با سرقت و قاچاق کالا پرداخت و با اشاره به انهدام ۹۹ باند قاچاق کالا در این مدت، گفت:  تا این لحظه در مجموعه پلیس ‌آگاهی تهران بزرگ اعضای نزدیک به‌هزار و ۴۵ باند سرقت دستگیر شدند که در این میان ۱۴۰باند سرقت منزل، ۱۴۸باند کیف قاپی، ۹۸باند زورگیری، ۱۳۲باند جعل و کلاهبرداری، ۱۰۶باند سرقت اتومبیل، و ۱۶۹ سرقت لوازم داخل خودرو بودند.
ساجدی‌نیا با اشاره به این‌که وقوع سرقت در‌سال جاری نسبت به‌سال قبل تنها با یک‌درصد افزایش همراه بوده است، گفت:  خوشبختانه در اقدامات انجام‌شده در شش‌ماهه دوم امسال و افزایش گشتی‌ها در سطح محلات باعث شده تا وقوع سرقت در سطح شهر تهران نسبت به‌سال گذشته تغییر چندانی نداشته باشد و این درحالی است که با ادامه‌دار بودن این اقدامات امیدواریم در‌سال آینده شاهد کاهش چشمگیر وقوع سرقت و همچنین افزایش کشفیات باشیم.
وضعیت سرقت‌های مسلحانه
قتل و نزاع در ۱۱ماهه امسال
وی همچنین درخصوص فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه جرایم جنایی، گفت: امسال نسبت به‌سال گذشته درخصوص وقوع سرقت‌های مسلحانه تغییر چندانی نداشتیم و طبق آخرین آمار ارایه‌شده ۵۹ سرقت از ۶۱ سرقت انجام شده در پایتخت منجر به دستگیری سارقان شده و امیدواریم تا پایان‌ سال دو مورد باقی مانده کشف و عوامل آن نیز دستگیر شوند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در حوزه وقوع قتل خوشبختانه شاهد کاهش وقوع قتل و نزاع دسته‌جمعی بودیم و این درحالی است که نزاع و درگیری دونفره با افزایشی ناچیز همراه بوده است.


تعداد بازدید :  144