شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
بازدید احمد مسجدجامعی از بزرگترین دکور تاریخ سینمای ایران

شهروند|  احمد مسجدجامعی، صبح روز جمعه همراه با گروه تهرانگردی برنامه ویژه و متفاوتی داشتند و بعد از زیارت قبور شهدای ‌سال 57 به شهرک سینمایی محمد رسول‌الله رفتند.
مسجدجامعی و همراهان ابتدا به بهشت‌زهرا(س)  رفتند و بر مزار شهدای انقلاب اسلامی حاضر شدند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. آنها ابتدا بر مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر حاضر شدند و سپس برای دیگر شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای دولت قرائت فاتحه کردند.
عضو شورای شهر و همراهان سپس به قطعات 17 و 21 بهشت‌زهرا (س) رفتند و بر مزار تعدادی از شهدای انقلاب اسلامی که در‌ سال 57 به شهادت رسیده بودند حاضر شدند و با برخی از خانواده‌هایی که هنوز بعد از 36‌سال هر هفته بر مزار شهدای خویش حاضر می‌شوند دیدار و گفت‌وگو کردند.
مسجدجامعی در این دیدار گفت: به نظر می‌رسد به قطعاتی که محل دفن شهدای قبل و اوایل انقلاب است رسیدگی چندانی نشده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
اما بخش بعدی برنامه، بازدید از شهرک سینمایی محمد رسول‌الله واقع در 35 کیلومتری قم و در حاشیه روستای اللهیار بود؛ جایی که بزرگترین لوکیشن یک فیلم تاریخی در ایران برپا شده و شهر مکه و بخش‌هایی از شهر مدینه و بصرا (از شهرهای شام) در مقیاس یک یک ساخته شده است. این بازدید درحالی انجام شد که حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بر سر زبان‌هاست.
در این بازدید، ‌مسجدجامعی درباره لوکیشن‌های این فیلم گفت: پروژه نهایی محمد رسول‌الله(ص) قرار است در سه فیلم از بدو تولد تا وفات آن حضرت را به تصویر بکشد. بخش اول این فیلم آماده نمایش است و ‌از بدو تولد تا ۱۴سالگی پیامبر را روایت می‌کند. بخش دوم از ۱۴سالگی تا بعثت حضرت و آخرین بخش نیز از بعثت تا زمان وفات پیامبر را به تصویر خواهد کشید.
او ادامه داد: شهرکی که در آن حضور داریم، ‌شامل شهرهای مکه، ‌مدینه، ‌شعب‌ابی‌طالب و کلیسای بحیرا در شهر بصرای شام تشکیل شده است.


تعداد بازدید :  341