شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 حذف یارانه مدیران دولتی، پزشکان و کارخانه‌داران| غلامرضا اسدالهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح حذف یارانه صاحبان درآمدهای بالای 5/2میلیون، یارانه مدیران دولتی، پزشکان و کارخانه‌داران حذف می‌شود.

 اعتراف به تقلب در بازار طلا| عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان این‌که 50‌درصد بازار طلا در قبضه مصنوعات خارجی است، گفت: طلای ترک و تایوان را به جای ایتالیایی در بازار می‌فروشند و مصرف‎‌کننده هم تشخیص نمی‌دهد.

 بحران تازه در کمین| براساس تحقیق موسسه «میکنسی»، در صورت تداوم افزایش بدهی کشورها از حد کنونی، بحران تازه‌ای در انتظار اقتصاد جهانی خواهد بود.گفتنی است بعد از بحران مالی جهانی ‌سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون ۵۷ تریلیون دلار به کل بدهی کشورها اضافه شده است.

 افتتاح نخستین باند پروازی تمام بتنی ایران| هواپیمای حامل معاون اول رئيس‌جمهور شنبه روي نخستین باند بتنی کشور در تبریز فرود آمد تا اين باند چهار كيلومتري با حضور جهانگیری افتتاح  شود.

 کاهش قیمت مرغ| قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته کاهش یافت اما بهای انواع ماهی نیز بدون تغییر بود. قیمت مرغ با افت ۲۰۰تومانی نسبت به هفته قبل همراه بوده و در مراکز عمده‌فروشی به ۷۰۰۰ تومان رسید. قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۷۶۰۰ تومان است.

 آمار تجارت یکجانبه ایران و آمریکا| دفتر آمار آمریکا با انتشار گزارش عملکرد تجارت خارجی این کشور در‌ سال گذشته میلادی اعلام کرد که در این‌ سال مجموع تجارت این کشور با ایران 182‌میلیون و 100‌هزار دلار بوده است. آمارهای منتشر شده از سوی این دفتر نشان می‌دهد در‌ سال گذشته ایران هیچ صادراتی به آمریکا نداشته و تمامی 182‌میلیون و 100‌هزار دلار میزان صادرات آمریکا به ایران بوده است.

 ردپای سرب در گوشت مرغ| مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی از ردپای سرب در گوشت مرغ خبر داد و گفت: میزان وجود این ماده در حد مجاز است. وی در پاسخ به وضع گوشت‌های وارداتی و تولیدشده در کشتارگاه‌های کشور اظهار کرد: سازمان دامپزشکی به منظور واردات گوشت از سایر کشورها، ابتدا کشور موردنظر را از لحاظ بیماری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد و کشتارگاه‌ها باید کشتارگاه‌های مطلوب کشور ما باشند و آن کشور به تعهدات خود عمل کند تا بتوانیم گوشت را وارد کنیم.


تعداد بازدید :  277