شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

11 پله نزول ایران در شاخص حمایت سرمایه‌گذاری

گزارش بانک جهانی از شاخص‌های سهولت کسب‌وکار در‌ سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد ایران در شاخص حمایت از سرمایه‌گذاری خرد ۱۱ پله نزول کرده و از لحاظ زمان مجوزهای ساخت‌وساز جزء آخرین کشورهای دنیاست. ایران در ‌سال 2015میلادی رتبه 154 را در این شاخص احراز کرده است.

78 درصد  نیروی کار عربستان خارجی است

 براساس تحقیقی که روزنامه« الاقتصادیه» انجام داده است. از 11.7 میلیون نفر نیروی کار عربستان سعودی، فقط 22درصد ملیت عربستانی دارند. نرخ بیکاری سعودی همچنان درحال کاهش است هرچند  میزان آن در 2014 ناچیز بوده است.  در نیمه اول سال گذشته تعداد افراد بیکار 675 هزار نفر بود اما جمعیت بیکار در نیمه دوم به 651هزار و 300 نفر رسید که نشان دهنده کاهش چشمگیری نیست.

15 سال معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان

محمد صاحبکارخراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از همکاری گمرک برای معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: اين شرکت‌ها از «معافیت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی» به مدت 15‌سال برخوردار می‌شوند.

30 درصد افزایش قیمت بلیت‌های چارتری در نوروز

ناصر گلدوست، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی از افزایش حداقل 30‌درصدی قیمت بلیت‌های چارتری در ایام نوروز خبر داد و اعلام کرد: در شرایط فعلی فروش بلیت‌های تک‌نفره چارتی به علت فرارسیدن تعطیلات نوروزی محدود شده است و ارایه‌دهندگان پروازهای چارتری، این نوع بلیت‌ها را برای پروازهای نوروزی به تورها می‌فروشند.


تعداد بازدید :  309