شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

دستیار رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها:  عده‌ای ترجیح می‌دهندمردم گرسنه باشند
حجت‌الاسلام «علی یونسی» گفت: ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «علی یونسی» در جمع مردم شهرستان بوئین میاندشت با تبریک ایام دهه فجر، گفت: ‌ رقابت سالم و مثبت بین اقوام لازم است به شرط آن‌که منجر به نزاع و درگیری نشود. در جمهوری اسلامی همواره دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود داشته‌اند که خطری برای نظام نبودند. خطر آن است که یک جریان سیاسی، جریان رقیب را حذف کند و دیگر رقابتی وجود نداشته باشد. خطر آن است که گروه‌ها و عناصر تندرو کار را به دست بگیرند. افراطیونی که هنرشان تبدیل رقابت به خصومت است.
 دستیار ویژه رئیس‌جمهوری همچنین گفت: این وظیفه دولت است که با کمک مردم دنیای‌شان را آباد کند، اما آباد کردن دنیا به این سادگی نیست، ابتدا باید زمینه را فراهم کرد. در درجه اول امنیت اقتصادی لازم است. باید امنیت اقتصادی باشد تا سرمایه گذار بیاید و با سرمایه‌گذاری خود رونق ایجاد کند. عده‌ای متاسفانه ترجیح می‌دهند مردم گرسنه باشند، بیکار باشند، اما فلان کارخانه ساخته نشود، زیرا از آن فرد سرمایه گذار خوششان نمی‌آید. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
کسانی در کشور هستند که فقط مصلحت خودشان را می‌بینند نه مصلحت مردم و نظام را، آنها به جای این‌که از دولت حمایت کنند مدام سعی می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه نرسد. ما باید در داخل کشور با یکدیگر متحد باشیم و در خارج نیز روابط کشور را با دیگران اصلاح کنیم، البته این به معنای رابطه با اسراییل یا پذیرش آن نیست.

به ریاست آیت‌الله‌ هاشمی صورت گرفت؛
بررسی انطباق کلیات بودجه 94 در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت
کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز به ریاست آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد.
به گزارش ایلنا، در این جلسه، ادامه انطباق کلیات بودجه‌ سال 1394 کل کشور با سیاست‌های کلی نظام ادامه یافت. در این جلسه که علاوه بر اعضای کمیسیون، معاون اول رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نظر مشورتی دبیرخانه کمیسیون نظارت مجمع در مورد مغایرت 4 بند از لایحه بودجه‌سال 1394 کل کشور مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت که اعضای کمیسیون دو بند را مغایر و دو بند دیگر را عدم مغایر تشخیص دادند. ادامه تطبیق کلیات بودجه 94 در جلسات آتی کمیسیون نظارت مجمع پیگیری خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان: رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری ۱۹اسفند انتخاب می‌شود
سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در گفت‌وگو با تسنیم درباره اجلاس آتی خبرگان رهبری گفت:  همان‌طور که از چندین ماه پیش گفته‌ بودیم، اجلاس مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه‌سال جاری برگزار خواهد شد؛ این اجلاس 19 و 20 اسفند در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد. وی افزود: یکی از دستورهای روز اول اجلاس آتی مجلس خبرگان رهبری انتخاب رئیس است؛ بنده نمی‌دانم کدام‌ یک از بزرگان کاندیدا خواهند شد، اما عرض می‌کنم که مجلس خبرگان، پایگاه ولایت بوده، هست و خواهد بود. خاتمی در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری‌اش‌ در انتخابات خبرگان نیز گفت: بنده مطلقاً کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد.

وزیر کشور دولت اصلاحات: نباید رأی مردم را تزیینی و تشریفاتی ببینیم
حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری تأکید کرد:  این‌که ما نباید رأی مردم را تزیینی و تشریفاتی ببینیم. متاسفانه یک گرایش در جریان اصولگرا همیشه به بهانه صیانت از اسلامیت نظام، جمهوریت را زیر سوال می‌برد.
عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این مطلب گفت:  کسی که به‌زعم خود گمان می‌کند به خاطر اسلامیت باید جمهوریت را کنار گذاشت، درواقع اسلامیت نظام را هم از بین می‌برد؛ چراکه اسلامیت نظام توسط جمهور مردم حفاظت می‌شود نه به وسیله یک شخص یا مجموعه‌ای از گروه‌های سیاسی.
وی با تأکید بر این‌که مسأله مردم‌سالاری و اتکای نظام به رای مردم به‌عنوان یک اصل برای همه افراد مورد تأکید است، گفت:  قاعدتا بحث استقلال و آزادی که از ارکان اصلی شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، همچنان جزء خواسته‌های اصلی مردم است. یعنی مردم امروز همچنان که می‌خواهند کشور از استقلال ملی برخوردار باشد، می‌خواهند هر شهروند ایرانی آزادی عمل داشته باشد، بتواند انتخاب کند و سرنوشت خود را تعیین کند.


تعداد بازدید :  256