شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری:
مجبور شویم، پرونده رسایی را آشکار می‌کنیم

چندی پیش، اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، اعلام کرد که دو نماینده از خدمات دولتی محروم شده‌اند. درحالی‌که اشرفی اصفهانی نامی از این 2 نماینده نبرده بود اما حمید رسایی، نماینده تهران در واکنش به این صحبت اشرفی گفت که او جزء آن دو نماینده‌ای نبوده که اعلام شده از خدمات دولتی محروم شده‌اند. اکنون اشرفی‌اصفهانی در واکنش به صحبت‌های رسایی در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده است که نمی‌خواستیم نام این برادرمان برده شود اما اگر بیش از این اصرار کند، پرونده‌اش را آشکار می‌کنیم.
مشاور نهاد ریاست‌جمهوری در همین زمینه گفته است که آقای رسایی بدانند دارای پرونده هستند و سازمان بازرسی کل کشور پرونده وی و برخی دیگر از مدیران و مسئولان عالی‌رتبه دولت قبل چه مدیران، چه وزرا و چه معاونان را به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری ارسال کرده است. رسایی همچنین گفته بود که هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مبنای قانونی ندارد و آرای آن باطل است که اشرفی در پاسخ به این ادعای رسایی نیز به ایرنا گفت: آقای رسایی اگر شما این هیأت را غیرقانونی می‌دانید چرا این‌جا تشریف آوردید و از خود دفاع کردید. ما یک مرتبه توسط هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه‌ای برای شما فرستادیم و هیأت‌رئیسه هم به شما اخطار کردند که به هیأت تخلفات نهاد رفته و از خودتان دفاع کنید. شما نیز زیر بار نرفتید و پس از نمی‌روم نمی‌روم‌ها بالاخره ناچار به آمدن به هیأت تخلفات شدید.
او ادامه داد: آقای رسایی نمی‌تواند در هر مسأله‌ای که بخواهد اظهارنظر کند و خود را به گونه‌ای مطرح کند و از هم‌اکنون نیز بگوید در مجلس آینده حضور دارم.
مشاور نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: نتیجه بررسی‌های هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد این شد که ایشان متخلف و 5‌سال از مسئولیت‌های دولتی محروم است.
وی تأکید کرد: کسانی که تخلف دارند به‌ویژه تخلفات مالی، تخلف آنها به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و باید به‌طور کامل و دقیق بررسی شود.  اشرفی اضافه کرد: آقای رسایی بدانند رأیی که به ایشان داده شده، بدون ملاحظه مسائل سیاسی بوده است، آنچه از سازمان بازرسی به هیأت تخلفات ارسال شده است، کارشناسانی با 30‌سال سابقه حقوقی در نهاد ریاست‌جمهوری، بررسی کرده‌اند و درنهایت رأی آنها منتج به این شد که ایشان دیگر صلاحیت داشتن مسئولیت در آینده را ندارند و رأی 5‌سال محرومیت از پست‌های دولتی را داده‌اند.  وی تأکید کرد: اگر این رأی و مسأله، سیاسی بود، می‌گفتند باید 30‌سال از کارهای دولتی محروم شوند.

 


تعداد بازدید :  105