شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
... آغاز بارش‌ها در پایتخت

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، طی امروز سامانه بارشی مرکز و شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و فردا بارش‌ها اکثر نقاط کشور را در بر خواهد گرفت. امروز بخش‌های غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.
در برخی مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان آذربایجان شرقی وزش باد جنوبی نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. در نوار غربی کشور، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و البرز مرکزی، افزایش ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت.
آسمان تهران امروز نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط با افزایش ابر و بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۸ و ۱۶ درجه پیش‌بینی می‌شود. با افزایش فعالیت سامانه بارشی، امروز در نقاط شمالی و مرتفع استان تهران برف و برای نقاط جنوب بارندگی پیش‌بینی می‌شود. مناطق فیروزکوه با منفی ۷ درجه سانتی گراد سرد‌ترین و فرودگاه امام خمینی با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر، بیشترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته مناطق مختلف استان تهران داشته‌اند.
طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای شهر تهران براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط نسبتا سالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون به ترتیب با ۳۷ و ۲۴ عدد کاهش نسبت به روزهای گذشته، بر روی عدد ۷۱ قرار داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۰ به ۴۴ کاهش یافته است.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  215