شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

گروه موسیقی نواحی «گیل و آمارد» ترانه‌های محلی گیلان و آوازهای کار در شالیزار را با سازهای کوبه‌ای در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر
 اجرا می‌کند.

امین‌الله رشیدی اوایل اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران کنسرت برگزار می‌کند.

مجموعه موسیقایی «گل مرداب» با صدای کاوه دولت‌نیا رونمایی شد و از شنبه در تهران و بعضی شهرستان‌ها عرضه می‌شود.

پدر مصطفی و مجتبی رحماندوست، نویسنده و شاعر پیشکسوت کشورمان دار فانی را وداع گفت.

«سه کتاب» عنوان مجموعه‌ای از سه کتاب احمد محمود، نویسنده مشهور ایرانی، است که پس از سال‌ها دوباره منتشر شد.

روزنامه طنز وقایع تهرانیه به همت جمعی از طنزنویسان و با حمایت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در یک ورق و روی کاغذ کرافت منتشر می‌شود و به‌طور رایگان در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های تندرو و مراکز فرهنگی شهر تهران توزیع می‌شود و نسخه اینترنتی آن در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

آیین اختتامیه دومین نمایشگاه «دستان خیال‌پرداز» روز جمعه با حضور بهمن نامور مطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور، مدیران ستادی این سازمان و هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران و علاقه‌مندان به این عرصه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

«آوایی که عتیقه شد» به کارگردانی روناک جعفری که به زندگی و آثار خسرو سینایی می‌پردازد در دو قسمت 40 دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش می‌شود.

نمایشنامه «خانات» - اثر رضا صابری - در قالب نمایش رادیویی به همین نام هر شب ساعت 20 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

نمایشگاه عکس بابک برزویه با عنوان «سی‌نما از سینما» شنبه 18 بهمن با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در ساعت 18 در پردیس ملت رونمایی شد.

داستان علمی تخیلی رمانتیک کمپانی سونی با عنوان «مسافران» قصد دارد تا از جنیفر لارنس بازیگر پرطرفدار مجموعه «بازی‌های گرسنگی» و نیز از بازیگر «محافظان کهکشان» یعنی کریس پت که هر دو از فیلم‌های پرفروش‌سال پیش بودند، بهره بگیرد. این کمپانی همچنین درحال بستن قرارداد با مورتن تیلدم است که برای کارگردانی «بازی تقلید» در‌ سال 2014 با تحسین زیاد
روبه‌رو شد.

«تصویر مرگ بر جسد پلاسیده‌مان» عنوان نمایشگاهی از آثار عکس - نقاشی محمد شمس و حامد کاظمی است که روز جمعه 17 بهمن‌ماه در گالری ایده گشایش یافت. این آثار به حمایت از حقوق حیوانات تأکید دارند و شامل 12 تابلو عکس - نقاشی 2 لتی است که در ابعاد 70 ×70 روی دیوار رفته است.

رابرت زمکیس کارگردانی فیلم جدیدی را برعهده گرفت که نقش اول آن را برد پیت بازی خواهد کرد. تریلر رمانتیک جدیدی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده در کمپانی پارامونت و نیوریجنسی ساخته می‌شود.

فیلم لویاتان ساخته آندری زویاگینتسف که پیشتر در جشنواره‌های سینمایی جهان تحسین شده است درباره مردی است که در شهری کوچک در شمال روسیه بر سر املاک خود با شهردار فاسد درگیر می‌شود. توزیع‌کننده لویاتان در روسیه گفته است هیچ صحنه‌ای از این فیلم برای نمایش عمومی حذف نشده، اما تماشاگران روس کلمات ناسزا را نخواهند شنید. بخش غالب دیالوگ‌های فیلم لویاتان شامل کلمات ناسزا است که در برخی موارد بسیار قبیح توصیف شده‌اند. بنا به قوانین روسیه، انتشار فحش و ناسزا در آثار سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، تئاترها و رسانه‌ها ممنوع است.

گروه موسیقی نوجوانان « نهفت» در تجلیل از نیم قرن فعالیت‌های هنری زنده‌یاد محمدرضا لطفی روز هشتم اسفند ماه کنسرتی را در تالار وحدت برگزار می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  284