شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
جهادکشاورزی هرمزگان با 305 پروژه به استقبال دهه فجر رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، 305 پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 308 میلیارد و 310 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس ناصر حیدری پوری در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت و افزود: این پروژه ها شامل 284پروژه آب وخاک ،11 پروژه تولیدات دامی، 8 پروژه تولیدات گیاهی و 2 پروژه در صنایع کشاورزی می باشند.
وی، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک و صنایع تبدیلی، 86نفر از مزایای این طرحها بهره مند می شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی دو هدف مهم تامین غذا و امنیت غذایی را دنبال می کند، بیان داشت: این سازمان نیز در این راستا، با اجرای پروژه های مختلف افزایش وکیفیت تولید را در راس برنامه های خود قرار داده است. وی از پروژه های شاخص افتتاحی در دهه فجر در بخش کشاورزی به افتتاح طرح بسته بندی میوه،سبزی ،قارچ و سردخانه بالای صفر در بندرعباس، افتتاح پروژه اسکان عشایر در دشت مسافر آباد رودان، افتتاح طرح اجرای آبیاری تحت فشار در سراسر استان، افتتاح طرح کشت داربستی گوجه فرنگی در روستای تخت وطرح مرغداری 45هزار قطعه ای در بستک
 اشاره کرد. وی همچنین ساماندهی تولید محصول سالم ، تاکید بر توسعه کشت محصولات استراتژیک و ارتقای نقش استان در خودکفایی ، توسعه سرمایه گذاری در دام مولد ، تکمیل پروژه های آب و خاک و توسعه صنایع کشاورزی را از اهم برنامه ها و طرح های اجرایی  این سازمان در بخش کشاورزی برشمرد.
این مسئول، با بیان اینکه خشکسالی های چند ساله اخیر منابع آبی استان را با مشکل مواجه کرده است، بيان داشت: تامین منابع آب و مدیریت آن یکی از اولویت‌های مهم این سازمان می باشد که برای این کار برنامه ریزی شده است. حیدری پوری با اشاره به افزایش تولید درکشت داربستی نسبت به کشت سنتی که یکی از امتیازات مهم اجرای کشت داربستی در مقایسه با کشت سنتی است ،افزود: با توجه به اینکه کیفیت محصول کشت داربستی از مرغوبیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است لذا از لحاظ قیمت و عرضه و تقاضا نسبت به کشت سنتی دارای ارزش افزوده بیشتری است.
وی خاطر نشان کرد: هرمزگان از جمله مناطقی است كه مستعد كشت محصولات كشاورزی به روش داربستی بوده و این روش توانسته تحولی در كشت محصولات جالیزی ایجاد كند.وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده جهت کاهش مصرف آب سفره‌های زیر زمینی برای کشاورزی گفت: اقدامات آبیاری تحت فشار باعث پایداری منابع آب و سفره‌های آب زیرزمینی شده و این اقداماتی که ما انجام داده‌ایم همگی در راستای کاهش برداشت ازسفره‌های آب زیرزمینی است. وی افزود:براساس آمار اعلام شده، استان هرمزگان سومین استان در اجرای آبیاری تحت فشار در کشور است و در ادامه اذعان داشت: 56درصد که بالغ بر 4هزارو445 هکتار از  تعهدات سال‌جاری در اجرای آبیاری تحت فشار در مزارع استان اجرا شده است و این طرح در6 هزار هکتار از مزارع استان در حال اجرا است و همچنین متقاضیان در6هزارو
500 هکتار در شرایط فعلی در نوبت اجرا قرار
گرفته اند.حیدری پوری خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد:در نظر داریم تا با حمایت گسترده از کشاورزان موضوع تامین آب کشاورزی با اصلاح روش‌های آبیاری و اصلاح الگوی کشت رابهبود بخشیم تا کشاورزی و به تبع آن امنیت غذایی در شرایط
 کم آبی ،کمترین آسیب راببیند.


تعداد بازدید :  316