شماره ۴۹۶ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

ایرنا و نمایندگی صلیب‌سرخ قرارداد همکاری امضا کردند
 مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی –ایرنا- و رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران ضمن انعقاد قرارداد راه‌های گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه فعالیت‌های انسان دوستانه میان دو سازمان را بررسی کردند.
به گزارش ايرنا، در این دیدار محمد خدادی-مدیرعامل ایرنا با تأکید بر این‌که مسئولیت حرفه رسانه‌ها به انتشار صرف اخبار مربوط به آمار تلفات یا میزان خسارات وارده ناشی از یک رویداد بسنده نمی‌شود، خواستار همکاری بیشتر میان دو نهاد برای انتقال و انتشار اطلاعات تاثیرگذار در راستای بهبود خدمات‌رسانی به پناهجویان تحت پوشش صلیب‌سرخ شد.
اولیویه مارتین- رئیس نمایندگی کمیته بینالمللی صلیب‌سرخ در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های متقابل رسانه‌ای، به تشریح برنامه‌های جامع این نهاد در سطح منطقه و جهان برای آگاهی هرچه بیشتر افکار عمومی ازجمله تشکیل کمپین‌های بین‌المللی درخصوص مراقبت‌های درمانی در معرض خطر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه پرداخت.
در این دیدار قرارداد منعقده همکاری‌های رسانه‌ای میان ایرنا و نمایندگی صلیب‌سرخ در ایران برای مدت دو‌سال دیگر تمدید شد.

بهره‌مندی بیش از ۱۴۶‌هزار عمره‌گذار از خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:  تاکنون ۱۴۶‌هزار و ۴۰۰ زائر از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان داخلی، زنان و زایمان استفاده کرده‌اند.
دکتر عادل مقصودی‌نژاد با اشاره به این‌که از ابتدای عمره تا کنون ۲۱۰‌هزار زائر به مکه و مدینه رفته‌اند، افزود: علاوه بر ویزیت ۲‌هزار و ۳۷۰ زائر از خدمات آزمایش قند خون و ۱۴۰ زائر از خدمت دیالیز استفاده کرده‌اند.

در بیش از 500 حادثه هلال‌احمر بیش از 400 نفر را نجات داد
سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد‌و‌نجات با اعلام آمار حوادثی که جمعیت هلال‌احمر در یک هفته گذشته در آنها حضور داشت، گفت: «در طول این مدت ۵۰۸ حادثه رخ داد که در مجموع یک‌هزار و ۸۹۲ آسیب‌دیده داشت.»
حسین درویشی افزود: « از این تعداد حوادث، ۲۷۷ مورد جاده‌ای، ۳۶ مورد شهری، ۱۶ مورد کوهستان، ۸ مورد صنعتی و کارگاهی، ۶ مورد برف و کولاک، ۲ مورد زمین لرزه و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.»
او با اشاره به حادثه‌دیدن یک‌هزار و ۹۲۹ نفر در حوادث هفته گذشته، افزود: «در این زمینه، ۸۶۶ نفر در حوادث جاده‌ای، ۳۱۰ نفر در برف و کولاک، ۶۳ نفر در شهرها، ۲۵ تن در کوهستان، ۷ نفر در سیل و آبگرفتگی و بقیه در سایر حوادث حادثه دیدند.»
سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به این‌که در حوادث هفته گذشته ۱۲۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند، گفت: «به علاوه از میان یک‌هزار و ۸۹۲ آسیب‌‌دیده، ۸۳۴ نفر در جاده‌ها،۳۱۰ نفر در برف و کولاک، ۶۰ نفر در حوادث شهری، ۲۵ نفر در کوهستان، ۷ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۷ نفر در موارد صنعتی و کارگاهی و بقیه در سایر موارد آسیب دیده‌اند.»
او اذعان کرد: « مجموع نجات یافتگان در حوادث هفته گذشته ۴۳۹ تن بوده‌اند که ۲۹۶ تن به مراکز درمانی منتقل و ۱۴۳ تن سرپایی درمان شدند.»

مدیرعامل هلال‌احمر سمنان: نخستین مرکز دیالیز هلال‌احمر در شاهرود افتتاح می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از احداث پایگاه امداد هوایی در سمنان و نخستین مرکز دیالیز هلال‌احمر در شاهرود خبر داد.
دکتر حسن شکراللهی با بیان این‌که با کمک علی‌رضا خسروی، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی‌ و با استفاده از تبصره ۲۲، پروژه  احداث پایگاه امداد هوایی در‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای احداث این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۲‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان برآورد شده که درحال حاضر یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان همچنین به احداث مرکز دیالیز شاهرود در ماه‌های آتی اشاره و اذعان کرد: این مرکز نخستین مرکز دیالیز کشور است که در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.
وی یادآور شد: «ساختمان این مرکز از محل خیریه و از سوی مرحوم رضوی ساخته و رقمی ‌بالغ بر یک‌میلیارد تومان بابت دستگاه‌های آن پرداخت شده است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری راه‌اندازی شود.»


تعداد بازدید :  261