شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
امروز نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم تصمیم می‌گیرند
فرجی‌دانا بر مواضع خود ایستاد

فرجی‌دانا در یک قدمی استیضاح ایستاده است. استیضاحی که البته به‌نظر می‌رسد واهمه‌ای هم از آن ندارد چراکه چندی پیش 5نفر از متقاضیان استیضاح‌ با تشکیل کمیته‌ای به نمایندگی 50نماینده متقاضی 2شرط برای عدم‌استیضاح او گذاشتند. یکی اخراج دانشجویان ستاره‌داری که به دانشگاه بازگشته‌اند و دوم هم اخراج افرادی که در فتنه 88 فعال بوده و دستگیر هم شدند و هم‌اکنون در پست‌های کلیدی وزارت علوم سمت دارند. با این حال اما فرجی‌دانا با ایستادگی بر مواضع خود و عدم‌تغییر در وضع دانشجویان ستاره‌دار برگشته به دانشگاه و عدم جابه‌جایی مدیرانش دست رد به خواسته‌های متقاضیان استیضاح زد، البته سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیته منتخب استیضاح‌کنندگان وزیرعلوم این مطلب را در گفت‌وگو با مهر تأیید کرد و گفت: براساس صحبت‌هایی که دیروز در جلسه با وزیر علوم داشتیم، گویا ایشان کار خاصی نسبت به مطالبات متقاضیان استیضاح انجام نداده است، بنابراین مقرر شد امروز در جلسه‌ای با نمایندگان امضاکننده استیضاح‌ این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم لازم اتخاذ شود. این عضو کمیته منتخب استیضاح‌کنندگان درباره تغییر مدیریت‌ها که یکی از درخواست‌های متقاضیان استیضاح وزیر علوم بوده، گفت: در این‌باره از وزیر سوال شد و وی اعلام کرد که استعلام‌های لازم را در این زمینه گرفته اما نامه استعلام را به این کمیته ارایه نکرد. به نظر می‌رسد کار عملی خاصی انجام نشده است و این احتمال می‌رود که استیضاح پابرجا بماند.
توضیحات وزیر علوم قانع‌کننده نبود
همچنین علی‌اصغر زارعی، یکی از طراحان استیضاح وزیر علوم در گفت‌وگویی با مهر گفت: توضیحات فرجی‌دانا برای نمایندگان قانع‌کننده نبوده و متقاضیان استیضاح فردا درباره این عضو کابینه تصمیم‌گیری خواهند کرد. زارعی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است رئیس‌ مجلس همانند گذشته برای استیضاح فرجی‌دانا پادرمیانی کند، گفت: خیر، ما چنین برنامه‌ای نداریم.
با این شرایط و اصرار نمایندگان به استیضاح و عقب ننشستن فرجی‌دانا از مواضعش برابر نمایندگان باید دید که آیا استیضاح‌کنندگان این‌بار رأی به استیضاح او خواهند داد یا این‌که فرصت یک‌ماهه را تمدید و شروط جدید را تعیین خواهند کرد.


تعداد بازدید :  101