شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
حجت‌الاسلام محسن دعاگو:
هيچ‌كس را به زور نمي‌توان بهشتي كرد

حجت‌الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات معتقد است تندروی‌ها در كشور سازمان‌یافته است هرچند ممکن است جریانی آنها را سازماندهی نکند، اما قطعا افرادی آنها را سازماندهی می‌کنند. وی با تأكید بر این‌كه اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح را قبول ندارد، تعبیر وی از رساله دکترای روحانی به جاسوسی فقهی را غیرمنطقی و معقول دانسته و می‌گوید: این حرف، از هر فردی که باشد یک سخن سخیف و نامناسب است.
به گزارش ایلنا، دعاگو، درباره حسن روحانی با روحانیون گفت: معتقدم دولت روحانی هیچ تعارضی با روحانیت ندارد ولی باید همگرایی و همفکری خود را با روحانیون بیشتر کند. این کار اعتماد مردم به دولت را تقویت می‌کند. او درخصوص نقدها به دولت از تریبون نمازجمعه تصریح کرد: برخی سواد و توان نقد را ندارند و اشتباه نقد می‌کنند. دیده شده برخی افراد که پشت تریبون نمازجمعه قرار می‌گیرند تندروی بسیاری در مواضع‌شان وجود دارد. عصبانیت، توهین، تهمت و تخریب و جوسازی در تریبون نمازجمعه ممنوع است.
دعاگو همچنین درباره انتقادات آیت‌الله مصباح هم یادآور شد: به نظر بنده آیت‌الله مصباح‌یزدی، فردی عالم و شخصیتی متدین است اما من به لحاظ سیاسی به هیچ‌وجه ایشان را قبول ندارم. اگر برای اندیشه سیاسی، عدد 100 را قائل باشیم، بنده حتی 5‌درصد اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح را هم مورد قبول نمی‌دانم و معتقدم وی دارای نگاه سیاسی و مواضع سیاسی سنجیده و منطقی نیست. ا
و ادامه داد: به اعتقاد من ایشان در حوزه سیاسی فردی تندرو است و تندروی او هم بر منطق استوار نیست. او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: این حرف که می‌توان مردم را به زور به بهشت برد، سخنی است که انصافا هر فردی که آن را بیان کرده از روی عصبانیت و ناسنجیده آن را بر زبان آورده است.
این سخن، حتی با مبانی دینی و انسانی هم سازگار نیست و هیچ‌کس را به زور نمی‌توان بهشتی کرد. همان‌طور که هیچ فردی را نمی‌توان به اجبار جهنمی کرد. انتخاب بین بهشت و جهنم مربوط به خود انسان است.


تعداد بازدید :  100