شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
اقدامات داعش به نفع هیچ کشوری در منطقه و جهان نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدامات تروریستی گروه داعش را به نفع هیچ کشوری در منطقه و جهان ندانست. به گزارش ایسنا، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی در جلسه دیروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک عیدسعید فطر و تشکر مجدد از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت سراسری از مردم مظلوم فلسطین در سخنانی به مسائل جاری و شرایط اخیر منطقه پرداخت و گفت: حوادث تلخ اخیر در منطقه، به‌ویژه عراق، سوریه، لبنان و جنایت‌های وحشیانه کنونی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، ذائقه همه مسلمانان جهان را تلخ کرده و جهان اسلام، اعم از شیعه و سنی باید برای حل بحران‌سازی‌های منطقه‌ای گروهک‌های افراطی و تروریستی و رژیم اشغالگر قدس شریف، فکر و راه‌حل‌های مناسبی بیندیشند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدامات وحشیانه گروه افراطی و تروریستی داعش در مناطقی از کشورهای عراق و سوریه را دردآور و نتیجه توطئه‌ای جدید و پیچیده علیه کل جهان اسلام برای بدنام کردن اسلام و وجهه مسلمانان در جهان دانست و گفت: گروه‌های تکفیری و افراطی تروریست با ایجاد رعب‌ووحشت و بزرگنمایی تبلیغاتی، سعی در ایجاد انشقاق در جهان اسلام به منظور بهره‌برداری سوء دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی از اوضاع متفرق کشورهای اسلامی دارند که به همین دلیل ضرورت وحدت و انسجام و همفکری همه کشورهای اسلامی برای مقابله با این پدیده شوم را طلب می‌کند. ‌هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای با همکاری کشورهای دلسوز و همسو گفت: برای استفاده بهینه از امکانات و ایجاد انسجام و همفکری‌های بیشتر جهت مقابله با توطئه‌های پیچیده منطقه و جهان اسلام، ضرورت تشکیل اتاق فکر بسیار جدی مورد تأکید است و باید همه کارشناسان و متخصصان تعاملات بین‌المللی منطقه در این اتاق فکر برای برون‌رفت جهان اسلام از شرایط نسبتا بد کنونی با هم تشریک مساعی کرده راه‌حل عملی و اجرایی ارایه کند.
ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارايی مسئولان
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام كه با حضور روسای دو قوه تشکیل شد، ماده 2 طرح رسیدگی به دارایی مسئولان بررسی شد. به گزارش فارس،‌ جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور روسای دو قوه و به ریاست آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شد. این جلسه که آیت‌الله آملی‌لاریجانی، علی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند، اولین جلسه مجمع تشخیص پس از تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان است. در این جلسه ادامه بررسی رسیدگی به دارايی مسئولان مورد بحث قرار گرفت و 5 بند از ماده 2 این طرح بررسی شد. بحث پیرامون مسائل اخیر منطقه یکی دیگر از محورهای جلسه دیروز بود که اعضا بر حمایت از مردم غزه و تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند. همچنین علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز گزارشی از آخرین تحولات منطقه و غزه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه داد.
مصوبات جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام
در جلسه دیروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظم پیگیری بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ادامه یافت و بندهای دیگری از این طرح به تصویب رسید. در ادامه جلسه، پنج بند از ماده 2 طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ماده 2 «صورت دارایی» افراد مشمول موارد زیر است:
1- کلیه اموال غیرمنقول و حقوق دارای ارزش مالی
2- مطالبات دیون
3- سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار
4- موجودي حساب‌های مختلف در بانک‌ها، موسسات مالی اعتباری و نظایر آنها
5- هرگونه منبع درآمدی مستمر
ادامه این مبحث به جلسات آتی مجمع موکول شد.

 


تعداد بازدید :  93