شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
خبر

شكایت انصار حزب‌الله از حجت‌الاسلام غرویان به دادگاه ویژه روحانیت
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن غرويان، هفته گذشته طی مصاحبه‌ای با انتخاب گفت که در صورت باز شدن راه براي جريان‌هاي خودسري چون انصار حزب‌الله، در جامعه هرج و مرج ايجاد شده و سنگ روي سنگ بند نمي‌شود.  به گزارش ایلنا، از این‌رو انصار حزب‌الله در پاسخ به مصاحبه حجت‌الاسلام محسن غرویان، وی را تهدید به شكایت در دادگاه ویژه ‌روحانیت كرد.  در بخشی از جوابیه انصار حزب‌الله به غرویان آمده است: جناب غرویان! از هم‌اکنون آماده باشید تا در محکمه دادگاه ویژه‌ روحانیت از نسبت‌های زشت و وهن‌آلود و تهمت‌هایی که به برادران انصار به خاطر گناه! هنوز مرتکب نشده (امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر) روا داشته‌اید و در بوق‌های اصلاحاتی منتشر گردید پاسخگو باشید یا مجازات شوید.

احمد خاتمی:  شورای نگهبان برای ریاست مجلس خبرگان شرط سنی تعیین نکرده است
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اجلاس آینده چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از یازدهم تا سیزدهم شهریور ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد:  اگر در اجلاس آینده خبرگان رهبری بحث اعلام نامزدهای ریاست و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری مطرح شود، مطلقا نامزد نخواهم بود.
به گزارش سایت رسا، احمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا شرط سنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح است، یا نه؟ اظهار داشت:  بنده چنین مسأله را شنیده‌ام و از سوی شورای نگهبان نیز تاکنون موردی مطرح نشده است، اما عقل حکم می‌کند کسی باید انتخاب شود که ضمن اعلمیت و اجتهاد توان انجام امور را داشته باشد. خاتمی ادامه داد:  البته منظور بنده، سن فرد نیست، بلکه صحت وجودی است، چنانکه حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی که خداوند طول عمر بابرکت به ایشان عطا کند، اکنون حدود 90‌سال سن دارند اما نشاط جوان 30 ساله را دارند، البته بنده کاری به شرط سنی در انتخابات ندارم.

یک ایرانی خارج‌نشین مرموز ضامن بابک زنجانی شد
به گفته خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران، یک ایرانی مستقر در خارج از کشور، پذیرفته است تمام بدهی بابک زنجانی به دولت را پرداخت کند. حمید حسینی در گفت‌وگو با «اقتصادنیوز» با بیان این‌که فردی که مدعی است بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند اصرار دارد نامش فاش نشود، اظهار کرد:  این فرد ادعا می‌کند که نامه رسمی به بانک مرکزی زده است تا ضمانت‌نامه بانکی برای پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی ارایه کند. وی ادامه داد: این بحث در جریان است و قرار شده که در روزهای آینده حرف‌های این فرد بررسی شود که چقدر جدی و عملیاتی است. حسینی با بیان این‌که مدیران بانکی اعلام کرده‌اند این‌که کسی پیدا شده و مدعی پرداخت بدهی بابک زنجانی شده، دور از عقل نیست، خاطرنشان کرد: بنا بر اظهارات این فرد، بابک زنجانی به دولت ایران در شرایط تحریم کمک زیادی کرده است و الان نباید او را تنها گذاشت.
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر این‌که این موضوع درحال پیگیری است و تا هشت روز آینده صحت آن مشخص می‌شود، تصریح کرد: همچنین در هفته آینده مشخص می‌شود که این فرد در صورت صحت ادعا چه میزان از بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند. وی ادامه داد: گفته‌اند این فرد قرار است به اندازه کل بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت ضمانت بانکی ارایه کند.
به گفته حسینی، مجموع بدهی‌های بابک زنجانی دو‌میلیارد و 100‌میلیون یورو است که وی پیش از این با خرید دو قطعه نفتی برای شرکت پترو پارس معادل 600 تا 700‌میلیون یورو آن را پرداخت کرده است. خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که ظرف هفته آینده نتایج این موضوع اعلام می‌شود، افزود: برای بررسی این موضوع قرار است هیأتی با حضور نمایندگان مقامات عالی به کشور امارات اعزام و با این فرد وارد مذاکره شود.  وی در پایان با تأکید بر این‌که اگر این بدهی پرداخت شود همه ذینفعان از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: با تأیید صحت ادعای این فرد همه از این معرکه نجات پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:  اطلاعاتی از اموال بابک زنجانی در خارج از کشور به‌دست آمده است
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این‌که اطلاعاتی از اموال بابک زنجانی در خارج از کشور به‌دست آمده است، گفت:  وزارت امور خارجه مکلف به همکاری درباره نحوه و میزان سهام بابک زنجانی در شرکت‌های مشترکی است که با خارجی‌ها تشکیل داده تا بتوان آنها را شناسایی و مسترد کرد.  محمدعلی پورمختار دیروز در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی افزود:  زنجانی تاکنون فقط اطلاعات اموال شخصی خود را در داخل کشور ارایه کرده است. عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت:  البته اطلاعاتی نیز درباره اموال وی در خارج از کشور وجود دارد اما نحوه استرداد آنها باید مشخص شود.


تعداد بازدید :  109