شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

عارف: نمی‌خواهم بخشی از منازعات سیاسی باشم
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که «تلاش دارم به جای آن‌که بخشی از منازعات سیاسی باشم به کادرسازی اقدام کنم».او به حضور موثر جوانان در انتخابات خرداد 92 اشاره کرد و گفت: همگان به یاد دارند در فضایی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر فضای سیاسی کشور حاکم بود این جوانان بودند که با وجود برخی بی‌مهری‌ها و محدودیت‌ها حضور بانشاطی در صحنه انتخابات داشتند و مطمئنا یکی از دلایل پیروزی جریان اصلاحات و اعتدال نقش‌آفرینی موثر جوانان بود. محمدرضا عارف به فعالیت «پویش امید» در ستاد انتخاباتی خود اشاره کرد و گفت: تجربه موفق «پویش امید» در انتخابات خرداد 92 که با حضور جوانان نخبه دانشگاهی شکل گرفت، می‌تواند در آینده در قالب تشکل‌هایی همچون یک سازمان سیاسی جوانان یا یک حزب سیاسی متعلق به جوانان ایفای نقش کند. وی با تأکید بر این‌که «حوزه فعالیت این سازمان سیاسی جوانان در حوزه تعریف شده مبانی و اصول اصلاح‌طلبی مردم‌سالار و متشکل از باورمندان به قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است»، اظهار کرد: سازمان سیاسی جوانان نه‌تنها انشعابی از جبهه اصلاحات نیست بلکه تلاش خواهد کرد به‌عنوان تشکل جدیدی در این جبهه فعالیت کند.

علی مطهری:باید مشکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران حل شود
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از سوی انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی ديروز با حضور مدیران مسئول،خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن همایش‌‌های برج میلاد برگزار شد.  به گزارش ایلنا، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به این‌که آزادی‌عمل خبرنگاران از بروز فساد جلوگیری می‌کند، گفت:  زمانی که در کشور مطبوعات آزاد بودند بحث‌هایی همچون قتل‌های زنجیره‌ای، مسائل پیش‌آمده در بند 350 اوین و همچنین قتل ستار بهشتی بیان و افشا شد.  او با اشاره به اهمیت هیأت نظارت بر مطبوعات گفت:  وقتی هیأت نظارت بر مطبوعات وجود دارد باید قبل از توقیف یک روزنامه نظر هیأت نظارت اخذ شود و اگر دادستانی می‌خواهد روزنامه‌ای را توقیف یا سایتی را فیلتر کند باید قبلش نظر هیأت نظارت را اخذ کند. نماینده تهران در مجلس با اشاره به این‌که روزنامه‌نگاران زندانی باید آزاد شوند، گفت: نباید خبرنگاری به‌خاطر پیگیری مساله‌‌ای همچون حادثه زندان اوین ماه‌ها در انفرادی بماند از طرف دیگر باید انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشکلش حل شود و از آن‌جا که وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته قوه‌قضائیه نباید سختگیری کند و این انجمن باید زودتر باز شود.  او در پایان تأکید کرد:  باید قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که‌ سال 88 مصوب شد زودتر اجرایی شود.

فرصت یک‌ساله برای حل مشکلات کم است
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: با توجه به مشکلات بسیار به‌جای مانده از دولت گذشته، دولت یازدهم باید از پایه به‌دنبال حل مشکلات باشد و به همین دلیل مدت زمان یک‌سال برای مرتفع کردن آن مشکلات فرصت کمی است. به گزارش ایرنا، احمد کریمی‌اصفهانی با تأکید بر این‌که برای همه دولت‌ها باید حل مشکلات معیشتی مردم مهم باشد در عین حال تصریح کرد:  متاسفانه دولت‌های نهم و دهم نه‌تنها این موضوع را حل نکرد بلکه مشکلات مردم نیز در آن دوره بیشتر شد.  به گفته وی شعار همه دولت‌ها حل مشکلات معیشتی مردم بود اما دولت گذشته کاری در این جهت انجام نداد و حتی مردم را با این شعار فریب داد.

تکذیب انتساب 2 صفحه در شبکه‌های اجتماعی به رئیس‌جمهوری
انتساب دو صفحه در شبکه‌های اجتماعی به رئیس‌جمهوری تکذیب شد. به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه در روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد: اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی – مجازی صفحه‌هایی به نام رئیس‌جمهوری فعال شده‌اند که انتساب این صفحات به ایشان صحت ندارد. وی در ادامه توضیح داد: به‌طور مثال و ازجمله صفحاتی با آدرس‌های - https: //twitter.com/drrouhani و https://facebook. com/pres.rouhani در شبکه‌های اجتماعی تويیتر و فیس‌بوک راه‌اندازی و فعال شده‌اند که هرگونه ارتباط یا انتساب آنها به ریاست محترم جمهوری و یا دفتر ایشان تکذیب می‌گردد.

با تجمعات بدون مجوز برخورد می‌کنیم
استاندار تهران با اشاره به طرح تکریم بانوان گفت: کسی با اصل قضیه مخالف نیست. به گزارش فارس، سیدحسین ‌هاشمی استاندار تهران در نشست خبری که صبح دیروز برگزار شد، با اشاره به طرح تکریم زنان از سوی شهرداری گفت: کسی با اصل قضیه مخالف نیست. وی ادامه داد: در این زمینه تابع سیاست دولت هستیم و چیزی به ما ابلاغ نشده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری تجمعات اظهار داشت: با راهپیمایی و تجمع در درون نظام موافقیم اما باید تشکل‌ها مجوز داشته باشند چرا که جلوی حرکت‌های بدون مجوز را می‌گیریم.


تعداد بازدید :  98