شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
بهداد سلیمی در گفت‌وگو با «شهروند»:
پرچمداری کاروان ایران، بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام است
2 طلای جهانی و آسیایی انتظارم را می‌کشند

گروه ورزش| پس از جلسه روز گذشته هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که به اعلام رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون اختصاص داشت، اعضای این کمیته بهداد سلیمی را به‌عنوان پرچمدار کاروان اعزامی ایران به این رقابت‌ها معرفی کردند. وزنه‌بردار سنگین وزن کشورمان پس از اطلاع از این موضوع، پرچمداری کاروان ایران را یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دوران ورزشی‌اش می‌داند. افتخاری که در دوره قبلی نصیب صمد نیکخواه‌بهرامی شد و پیش از آن نیز یک وزنه‌بردار دیگر یعنی حسین رضازاده این وظیفه را برعهده داشت. در ذیل گفت‌وگوی بهداد سلیمی را با «شهروند» می‌خوانید.
* پرچمداری‌ات در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون روز گذشته اعلام شد، خودت قبلا از این مسأله مطلع بودی؟
با من هیچ هماهنگی نشده بود و فقط شنیده بودم که میان 4، 5 نامزد اصلی پرچمداری کاروان ایران هستم. من هم این خبر را صبح دیروز شنیدم و قبل از آن مطمئن نبودم. با این وظیفه‌ای که بر دوش من گذاشته شده است، بزرگ‌ترین افتخار زندگی ورزشی‌ام را به‌دست آوردم و این جایگاه به نظرم با مدال طلای المپیک هم برابری می‌کند.
* در حالی ‌که قرار است رکوردگیری درمیان ملی‌پوشان وزنه‌برداری، نفرات اعزامی را مشخص کند با این عنوان به‌نظر می‌رسد حضورت در این بازی‌ها قطعی شده باشد؟
قرار است رکوردگیری انجام شود اما به دلیل مصدومیتی که برای برخی از وزنه‌برداران به‌وجود آمده در کل 9نفر در اردوی تیم‌ملی باقی ماندند که از این تعداد فقط یک نفر حذف می‌شود. به نوعی پیش از این نیز حضورم قطعی شده بود اما دوستان لطف کردند و این وظیفه را به من سپردند تا این‌که جایگاهم مستحکم‌تر شود.
* از پرچمداران دوره‌های اخیر در ورزش‌های انفرادی 90‌درصد مدال طلا کسب کرده‌اند، این اتفاق این‌بار برای تو هم رخ می‌دهد؟
وضعیت آمادگی‌ام خوب است و رکوردهای خوبی را در اردو به ثبت می‌رسانم. تمام هدفم این است که بهترین جایگاه را به‌دست آورم تا لطف مسئولان و مردم را در اعطای این وظیفه به بنده جبران کنم. امیدوارم تاریخ برای من نیز تکرار شود اما نباید فراموش کنیم که من یک رقیب جدی به نام بهادر مولایی دارم که این روزها در کنار هم تمرین می‌کنیم. در هر صورت هر وزنه‌برداری که شایسته‌تر باشد به مدال طلا خواهد رسید که امیدوارم یک ایرانی روی سکوی نخست قرار بگیرد.
* نزدیکی بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی مشکل ایجاد نمی‌کند؟
در ورزش سنگینی مثل وزنه‌برداری این مسأله احتمال مصدومیت را بالا می‌برد زیرا در فاصله نزدیکی باید در 2 رقابت مهم شرکت کنیم اما چاره‌ای نیست و باید با تدبیر کادرفنی خیلی زود ریکاوری کنیم تا مشکلی پیش نیاید. در هر 2 رقابت برای بهترین نتیجه روی تخته می‌روم و مطمئنم 2مدال طلا انتظارم را می‌کشد.
* به‌عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی نتیجه وزنه‌برداران و در کل کاروان ایران را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
در وزنه‌برداری تیم خوبی داریم و نفراتی که در اردو مانده‌اند، از بهترین‌ها هستند زیرا ماه‌هاست اردوهای آماده‌سازی را پشت‌سر می‌گذاریم. امیدوارم در هفته‌های ابتدایی لیگ که قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود، در شرایط مسابقه قرار بگیریم تا این‌که در مسابقات با صددرصد آمادگی روی تخته برویم. در مورد کاروان ایران نیز نمی‌توانم زیاد نظر بدهم زیرا از وضع آمادگی سایر رشته‌ها خبر ندارم اما امیدوارم حداقل مقام چهارمی دوره قبلی را تکرار کنیم.


تعداد بازدید :  96