شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ظریف: قدم در نبرد
 دیپلماتیک پرتلاطمی گذاشته‌ایم
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت شهدای دیپلمات که روز گذشته برگزار شد، گفت: در سایه توکل، مقاومت و پایداری و الگوگیری از راه روشن شهدا، قدم در مسیر نبرد دیپلماتیک پرتلاطم و پرفرازونشیب بین‌المللی گذاشته‌ایم. به گزارش ایرنا، ظریف دیروز در این مراسم تأکید کرد: ما شهدای معزز را همچنان ناظر بر رفتار، کردار و عملکرد خود می‌دانیم و این واقعیت، مسئولیت سنگینی را بر دوش ما نهاده است که نه‌تنها باید مراقب رفتار خود بوده، بلکه باید در پاسداری از این نمونه‌های مقاومت، پرتلاش
 ظاهر شویم.

هارف: برای مقابله با داعش
 با ایران همکاری نمی‌کنیم
ماری ‌هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در نشست خبری روزانه خود گفت: آمریکا با ایران برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام همکاری نمی‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، ‌هارف ادامه داد: در حال حاضر این ما هستیم که در مقابله با داعش در عراق از حملات هوایی استفاده می‌کنیم اما دخالت نظامی آمریکا راه‌‌حل این وضع نیست چون عراقی‌ها در نهایت باید خود بتوانند از خودشان دفاع کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبتنی بر این‌که آیا آمریکا خواهان حمله هوایی ایران است، تأکید کرد: دولت عراق از ما خواسته تا در این زمینه به آنها کمک کنیم.

دیدارهای دوجانبه ایران با 1+5
 تا قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل
مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حتما تا قبل از نشست ایران و 1+5 در مجمع عمومی سازمان ملل در سطح کاترین اشتون و آقای ظریف، دیدارهای دوجانبه‌ای بین ایران و کشورهای عضو 1+5 برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، مجید تخت‌روانچی درباره مذاکرات دوجانبه ایران و کشورهای 1+5 تا قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: هنوز زمان و مکان این دیدارها مشخص نشده است.
پیش از این از سوی ایران اعلام شده بود که اولین نشست ایران و 1+5 در مدت 4ماهه تمدید توافق ژنو در سطح محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود.


تعداد بازدید :  69