شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
... افزایش کیفیت هوای تهران

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ جریان‌های شمالی، ضمن کاهش قابل ملاحظه دما در نوار شمالی کشور، ابتدا در شمال غرب و برخی مناطق غرب و به تدریج طی روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه مرکزی البرز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این موج روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.
دریای خزر از امشب و طی روز پنجشنبه مواج خواهد بود. از امروز تا پایان هفته جاری در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، رگبار باران، در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز پنجشنبه در منطقه ذکر شده تشدید شده و به شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.
آسمان تهران امروز نیمه‌ ابری در بعضی ساعات ابری و در اواخر وقت با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. از بعد از ظهر امروز آسمان پایتخت به تدریج با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و غبارمحلی مواجه خواهد بود که در پی آن غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد. روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت به همین وضعیت خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز ۴ و ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  154