شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

تداوم حملات صهیونیست‌ها به غزه و پاسخ مقاومت
حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه 9 فلسطینی ازجمله یک کودک را به شهادت رساند و چند تن دیگر زخمی شدند. واکنش نیروهای مقاومت به این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی نیز چندین زخمی در میان صهیونیست‌ها برجای گذاشت. این درگیری‌ها که همچنان محدود است کمی پس از پایان آتش‌بس 3 روزه آغاز شده است. گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی نیز اعلام کردند که با پایان آتش‌بس موقت عسقلان و کیسوفیم را هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا شبکه خبری روسیاالیوم گزارش داد که در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه 4 فلسطینی دیگر شهید شدند که دو تن از آنها در حمله‌ این رژیم که موتورسیکلتی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند. پیشتر منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس 3 فلسطینی به شهادت رسیده و 6 تن دیگر زخمی شدند. به این ترتیب در سی‌وچهارمین روز جنگ غزه مجموع شهدا به 1898 تن و زخمی‌ها به 9840 تن رسیده  است.

کشته شدن ۱۵۴۳ نفر در درگیری‌های ۴ ماه اخیر اوکراین
نهاد‌های سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند بیش از‌هزار و 543 نفر در درگیری‌های 4 ماه گذشته در اوکراین کشته‌ شده‌اند. به گزارش تسنیم به نقل از شینهوا، سازمان ملل در شرایطی از کشته شدن بیش از ‌هزار و
 543 نفر در درگیری‌های داخلی اوکراین از اواسط ماه آوریل خبر داده است که بیش از 4هزار و 396 نفر نیز در این مدت زخمی شده‌اند. ایوان سیمونویچ دستیار دبیرکل سازمان ملل دراین‌باره گفت: «آمار تلفات کشته‌شدگان در درگیری‌های اوکراین شامل غیرنظامیان، نیروهای ارتش و اعضای گروه‌های مسلح یا شبه‌نظامیان جدایی‌طلب بوده است.» .

احتمال دیدار مستقیم سعد حریری و حسن نصرالله
منابع آگاه با اشاره به بازگشت روز گذشته رئیس جریان المستقبل لبنان به کشورش پس از 3‌سال مهاجرت اختیاری، هم‌اکنون از احتمال دیدار وی با دبیرکل حزب‌الله طی روزهای آینده سخن می‌گویند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه «الاخبار» یک منبع آگاه بازگشت سعد حریری را نخستین نتیجه تلاش‌‌های اخیر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و «ولید جنبلاط» رئیس جبهه مبارزه ملی این کشور خواند و افزود: حریری بلافاصله پس از بازگشت به بیروت به اولویت ایجاد انسجام میان طایفه اهل سنت لبنان پرداخت زیرا بعد از حوادث عرسال برخی‌ها سعی در تخریب چهره این طايفه داشتند همان‌گونه که پیش از این نیز سعی در تخریب چهره حزب‌الله به بهانه دخالت در تحولات سوریه  داشتند.

مقتدی صدر: آماده دفاع از بغداد هستیم
رهبر جریان صدر اعلام کرد که نیروهایش آماده دفاع از مرزهای بغداد، ورودی‌های آن، اماکن مقدس، مساجد، کلیساها و عبادتگاه‌ها در پایتخت عراق هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد برخی از گروه‌های تروریستی آماده ورود به بغداد هستند. وی افزود: در راستای برقراری صلح و برای دفاع از مقدسات می‌گوییم که ما درحال آمادگی کامل هستیم تا از بغداد با هماهنگی برخی طرف‌های دولتی دفاع کنیم.

لهستان خواستار افزایش حضور ناتو در این کشور شد
رئیس دفتر امنیت ملی لهستان روز جمعه ابراز امیدواری کرد که ناتو در نشست سپتامبر خود برای تقویت حضور نیروهای این سازمان در لهستان تصمیم‌گیری کند. به گزارش تسنیم و به نقل از شینهوا، استانیسلاو کوزیژ رئیس دفتر امنیت ملی لهستان در سخنانی تصریح کرد: لهستان از نیروهای ائتلاف و اتحاد ناتو دعوت می‌کند تا پایگاه‌های نظامی و هوایی در این کشور ایجاد کنند. لهستان امیدوار است تا به کشوری میزبان برای تلاش‌های ناتو به منظور تقویت حضور خود در شرق اروپا تبدیل شود.  

 کمک بی‌سابقه تسلیحاتی دولت بغداد به کردستان عراق
دولت عراق در اقدامی بی‌سابقه، برای نیروهای مسلح کردستان عراق (پیشمرگه)، مهمات ارسال کرد. این مهمات با استفاده از یک فروند هواپیمای ترابری سی 130 ارسال شد. این هواپیما در فرودگاه اربیل به زمین نشست و محموله تسلیحاتی‌اش را تحویل داد. این اقدام در راستای حمایت از نظامیان کُرد در جنگ آنها با نیروهای داعش است. نیروهای داعش به 40 کیلومتری شهر اربیل رسیده‌اند. این در حالی است که ارتش آمریکا سه مرتبه مواضع داعش در شمال عراق را مورد هدف
 قرار داد.


تعداد بازدید :  85