شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
همه اتفاقات روز پایانی فصل نقل‌و انتقالات زمستانی
آستین دراز پول

 شهروند| طبق معمول همان‌طورکه در زمین بازی، لیگ برتر از بقیه لیگ‌ها، برتر نشان می‌دهد، بیرون میدان و درعرصه نقل و انتقالات هم فوتبال انگلیس پررونق‌تر از ایتالیای ورشکسته و اسپانیای جذاب است.
خریدهای بزرگ انگلیسی
در آخرین روز فصل نقل‌وانتقالات زمستانی اروپا، چلسی یک چشم خندان و یک چشم‌گریان داشت. از طرفی انتقال 27‌میلیون پوندی خوان کوادرادوی کلمبیایی هواداران را شاد کرد و از سوی دیگر فروش آندره شورله با مبلغ 24‌میلیون پوند به ولفسبورگ (سومین انتقال گران تاریخ بوندس‌لیگا) دوستداران آبی‌پوشان را به فکر فرو برد. در متن قرارداد قبلی این بازیکن با تیم لیگ‌برتری درج شده بود هرگاه به تیمی دیگر انتقال یابد، یک‌درصد از حق انتقالش به لورکوزن تعلق خواهد گرفت. ولفسبورگ از آنجایی که بابت این انتقال 32‌میلیون یورو به تیم استفموردبریجی‌ها پرداخت کرد، 320‌هزار یورو را به دست آورد. تاتنهام، لنون را قرضی به اورتون داد، منچستر‌یونایتد به صورت قرضی اندی کلت را از بولتون به خدمت گرفت و در عوض زاها را دوباره به کریستال‌پالاس پس داد. دارن فلچر هم با قراردادی 3 و نیم ساله و به شکل آزاد لباس وست‌بروم را به تن کرد. لیورپول خریدی نداشت و سوسو را به میلان و السعیدی را به الاهلی فروخت. منچسترسیتی، ناستاسیچ و سینکلر را قرض داد و خریدی به تنها خرید قبلی اش( ویلفرد بونی) اضافه نکرد. آرسنال هم بیلیک را با 2و نیم‌میلیون پوند از لژیا ورشو خرید و در عوض سانوگو را به کریستال‌پالاس قرض داد تا جوان دیگری از تیم کم شود.
تحرکات ایتالیایی
اینتر، سانتون را از نیوکاسل قرض گرفت، روگانی از امپولی به یوونتوس پیوست و پارما متضررترین تیم بود چون علاوه بر فروش پالتا، ریسپولی، پوتزی و فیلیپه، دسوزا و آکوآ را قرض داد. محمد صلاح مصری هم به‌عنوان بخشی از قرارداد انتقال کوادرادو از چلسی به فیورنتینا پیوست. ماتری هم به شکل قرضی به یوونتوس بازگشت. بوریلو به جنوا رفت و اینتر هنوز فرصت جذب رولاندو را دارد.
اسپانیای آرام
غیر از بارسلونا که به دلیل محرومیت حق شرکت در بازار نقل و انتقالات را ندارد، رئال‌مادرید با پدیده کره‌ای به نام «وو» به توافق رسید اما چون بهترین بازیکن جام زیر 16‌سال آسیا، هنوز 18 ساله نشده، حق بستن قرارداد حرفه‌ای ندارد و باید در تیم جوانان بازی کند. در این شرایط سایر تیم‌های لالیگا هم ترجیح دادند در روز پایانی فصل نقل و انتقالات به مهره‌های خریداری شده قبلی قناعت کنند.

 


تعداد بازدید :  117