شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

داستان دروغین مرد بدل‌انداز به زبان انگلیسی
گروه حوادث| 2 مرد تبهكار در نزدیکی بانك‌ها به كمين مي‌نشستند تا مشتریان پولدار را شکار کنند. مرد بدل‌انداز انگليسي حرف مي‌زد تا طعمه‌هايش داستان دروغينش را باور كنند.
10‌میلیون تومان را از بانک گرفت و به سمت محل کار خود حرکت کرد. مرد جوانی با لهجه‌ای خاص سد راهش شد. ادعا می‌کرد قصد فروش یک ساعت مچی اصل رولکس را دارد. «قصد خرید ساعت نداشت». در همین هنگام مرد دیگری از پشت سر به آنها نزدیک شد و پرسید: «آیا این ساعت فروشی است؟» که فروشنده به وی پاسخ داد: «ساعت را به شما نمی‌فروشم چون شما دلال هستید». درحالی‌که قصد ترک محل را داشت، مرد خریدار به سمتش آمد و او را به گوشه‌ای در پیاده رو کشاند و درخواست کرد: «این ساعت را برای من بخر و در ازای آن 500‌هزار تومان به تو سود می‌دهم»؛ درحالی‌که قصد خرید نداشت با این ترفند و برای گرفتن سود 500‌هزارتومانی، به سمت فروشنده ساعت رفت. ساعت را می‌خواست. خریدار نیز پس از تحویل دادن ساعت مچی 10‌میلیون تومان گرفت و بلافاصله از محل دور شد. قصد داشت ساعت را به مرد خریدار تحویل دهد تا اصل پول خود و 500‌هزار سود حاصل از خرید آن‌را تحویل بگیرد، اما متوجه شد مرد جوان درحال فرار است. کلاه سرش رفته بود. 2 مرد با یکدیگر همدست بودند و یک ساعت تقلبی به او انداخته بودند».
اسفندماه‌ سال 92 بود که مردی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که پس از خروج از شعبه بانک و به شیوه «بدل‌اندازی» مورد سرقت 10‌میلیون تومان قرار گرفته است. کارآگاهان در نخستین گام به شعبات مختلف بانکی رفتند و در بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته شعبات تصویر مردی را شناسایی کردند که به گفته مالباختگان، با تغییر لهجه سعی داشت خود را از اتباع کشوری اروپایی معرفی و بدین شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل‌اندازی را فراهم کند. ماموران با به دست آوردن تصویر یکی از متهمان به دنبال ردی از سارقان بدل‌انداز هستند. درحالی‌که تحقیقات پلیسی به بن‌بست خورده است بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر یکی از متهمان پرونده که به شیوه «زاغ‌زنی» طعمه‌های خود را در شعبات مختلف بانکی انتخاب می‌کرده، از کسانی که موفق به شناسایی متهم شدند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را درخصوص هویت، مخفیگاه و محل‌های تردد این مرد تحت تعقیب را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ».

قاچاقچیان با جادوگری می‌خواستند از دست پلیس فرار کنند
کشف بی‌سابقه 1800 کیلوگرم موادمخدر در پایتخت
14 قاچاقچی در 3 عملیات جداگانه با 1800کیلوگرم تریاک و حشیش دستگیر شدند. اعضای این باند می‌خواستند با سحر و جادو از مواد افیونی محافظت کنند که در دام ماموران گرفتار شدند.  
 سردار حسین ساجدی‌نیا صبح دیروز با اعلام خبر کشف 1800 کیلوگرم انواع موادمخدر در سه عملیات جداگانه توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، گفت:  پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از ابتدای‌ سال‌جاری تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه برخورد و دستگیری قاچاقچیان کلان انجام داده است.
وی با بیان این‌که در 24 ساعت ماموران در سه عملیات جداگانه توانستند 1800 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کنند، گفت: در این راستا 14 قاچاقچی نیز دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت با بیان این‌که درحال حاضر نیز دو عملیات در دو نقطه پایتخت درحال انجام است، گفت:  پس از اتمام این عملیات اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌گیرد.
وی با بیان این‌که این افراد اقدام به قفل‌بند به مواد خود کرده بودند، گفت:  این افراد سعی داشتند با سحر و جادو و قفل‌بند مواد خود را از دسترسی ماموران پلیس خارج کنند.
 رئیس پلیس پایتخت با بیان این‌که حشیش و تریاک عمده کشفیات پلیس از این سه باند بوده است، گفت:  موادمخدر از مرزهای شرقی وارد و برای پخش در پایتخت و اطراف آن در منزلی
 دپو شده بود.


تعداد بازدید :  106