شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
شاهکار فدراسیون با انتشار خبر دروغ مرگ یک پیشکسوت
کشتی‌گیری که مُرد و زنده شد!

شهروند| روز 4 بهمن‌ماه بود که سایت فدراسیون کشتی از درگذشت محمدرضایی، پیشکسوت کشتی ایران که در مسابقات جهانی 1978 مکزیکوسیتی موفق به کسب مدال برنز در وزن 62 کیلوگرم شده بود،‌ خبر داد. حتی در خبر منتشر شده در سایت فدراسیون آمده بود که این پیشکسوت در خارج از ایران به سر می‌برده و پیکر او برای مراسم تشیع با پرواز فردای همان روز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران می‌شود.
من زنده‌ام!
روز گذشته اما بعد از گذشت 10 روز از این خبر شخصی که به ادعای فدراسیون کشتی فوت کرده بود،‌ اعلام کرد که زنده است و در سلامتی کامل به سر می‌برد. او به نظر بعد از تماس‌های فراوان دوستان و آشنایان که خبر درگذشت او را شنیده بودند،‌ از این ماجرا مطلع شده بود،‌ دراین‌باره می‌گوید: ‌« سال‌ها در آلمان و آمریکا زندگی می‌کردم اما 15‌سال است که از خارج برگشته‌ام و در تهران زندگی می‌کنم. چند وقت پیش دخترم با من تماس گرفت و گفت سایت فدراسیون کشتی خبری مبنی بر درگذشت من منتشر کرده است، دوستانم هم که در خارج از کشور با من تماس گرفتند و علت این موضوع را جویا شدند. شاید علت اعلام این خبر این باشد که رابطه‌ای با فدراسیون ندارم و هیچ موقع برای این‌که چیزی از فدراسیون بخواهم جلوی در فدراسیون نرفته‌ام چون چنین شخصیتی ندارم و تلاش می‌کنم تمام مشکلاتم را خودم حل کنم.»
تشابه اسمی
اما سایت فدراسیون کشتی هم که به اشتباه عجیب خود پی برده بود،‌ ساعتی بعد از مصاحبه محمدرضایی از او عذرخواهی کرد. مدیرروابط عمومی فدراسیون دلیل درج این خبر اشتباه را اینطور به «شهروند» توضیح می‌دهد: «خبری از خارج کشور به دست ما رسید که شخصی به نام رضایی که پیشکسوت کشتی بوده،‌ درگذشته و ما هم آن را درج کردیم اما گویا این شخص احمد رضایی از کشتی‌گیران سابق تهرانی بوده است.»
رضایی:  ان‌شاءالله 100‌سال زنده باشد
علیرضا رضایی،‌ سخنگوی فدراسیون کشتی نیز که محمدرضایی در صحبت‌هایش از او گلایه کرده بود،‌ دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «چنین خبری به دست ما رسیده بود اما متاسفانه به دلیل تشابه اسمی این خبر اشتباه درج شد. نام‌خانوادگی رضایی که زیاد است،‌ ازجمله خودم که رضایی هستم،‌ اگرچه هیچ رابطه خویشاوندی با محمد رضایی ندارم. ما سعی کردم با عذرخواهی در سایت فدراسیون از او دلجویی کنم و دیگر دلیلی نداشت که با او تماس بگیرم.» وی همچنین می‌افزاید:‌ »مطمئنا هیچ قصد و غرضی پشت این خبر نبوده است و باید دقت بیشتری روی اخبار شود. من به نوبه خودم از این پیشکسوت عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم که 100‌سال زنده و سایه‌اش بالای سر کشتی باشد.»

 


تعداد بازدید :  108