شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
مسئولان ترافيكي در تصادف خونین 2 خودرو با قطار مقصر هستند
خواب ابدی 4 مسافر روی ریل راه آهن

| گروه حوادث| با برخورد 2 خودرو سواری و پرت شدن خودرو پژو روی خط راه‌آهن، 4 سرنشین خودرو جان باختند و 6 نفر راهی بیمارستان شدند؛ حادثه‌ای که کارشناسان راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیمی از علت آن را در قصور مسئولان ترافيكي ازجمله شهرداری اراک برای نصب گاردریل و تابلوهای هشدار اعلام کردند.
ساعت 18:13 روز جمعه 17 مردادماه گزارش يك تصادف در كمربندي شمالي شهر اراك به مركز فوريت‌هاي پليس 110 شهرستان اعلام شد.
 بلافاصله واحدهاي امدادي و انتظامي به محل اعزام شدند و در بررسي صحنه مشاهده کردند كه يك خودرو ال 90 با يك خودرو پژوي سواري برخورد و به دنبال آن پژوي سواري نيز بعد از برخورد به پايين پل سقوط و به قطاري درحال تردد برخورد كرده است. در اين سانحه 4 سرنشين خودرو سواري پژو در دم جان خود را از
 دست دادند.
سرهنگ ابوالفضل اميدي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي درباره این حادثه گفت: در اين سانحه يك خودرو سواري ال 90 و پژو 405 با يكديگر برخورد جزئي داشته‌اند كه اين برخورد تعادل هر دو خودرو را برهم زده و راننده خودرو پژو به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه بعد از برخورد با گاردريل‌ها از پل سقوط مي‌كند و در اين هنگام نيز قطاري كه از زير پل درحال عبور بوده با خودرو سواري برخورد مي‌كند كه در اين سانحه 4 نفر از سرنشینان خودرو جان خود را از دست مي‌دهند.
عدم نصب گاردريل از سوی شهرداری اراک
وي اضافه كرد: با توجه به‌شدت سانحه بلافاصله تيمي پنج‌نفره از كارشناسان پليس راهنمايي و رانندگي بررسي صحنه را به دقت مورد بررسي قرار دادند كه علت سانحه تغيير مسير ناگهاني از جانب خودرو پژو 405 نسبت به خودرو ال 90 به ميزان 50‌درصد و به ميزان 50‌درصد نيز عدم رعايت نظامات دولتي از جانب مسوولان ترافیکی اراک به علت عدم نصب گاردريل و حفاظ ايمن در كناره پل بوده است.
نبود تابلوهاي هشداري و نقص گاردريل
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در ادامه با اشاره به اينكه قبلا نيز اين نقطه به‌عنوان يكي از محل‌هاي حادثه‌خيز شهر اراك از سوي پليس اعلام شده بود، تصريح كرد: در بررسي تصادف مشخص شد به علت عدم نظارت كافي، پيچ گاردريل‌ها در اين نقطه به صورت يك‌درميان بسته شده بود كه در اين حالت هم، به جاي بستن 6 يا 7 پيچ يك عدد پيچ موجود بوده و گاردريل‌ها حالت فنريت خود را نداشته و در اين سانحه سبب شده بود كه گاردريل كناره پل خوابيده و خودرو از پل سقوط كند.
وي با اشاره به عدم وجود تابلوهاي هشدار در اين محل ادامه داد:  در اين قبيل نقاط لازم است كه گاردريل‌ها به صورت دوبل استفاده شده و به علت اين كم‌توجهي، در بررسي صحنه سهم سازمان دخيل در بروز اين سانحه نيز به ميزان 50‌درصد اعلام شد.
روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وقوع این حادثه، اطلاعیه‌ای منتشر کرد و به واکاوی علت حادثه پرداخت. در برخورد شدید 2 خودرو سواری پژو 405 و خودرو  ال 90 در روز گذشته روی پل کمربندی شمالی اراک منجر به سقوط خودرو 405 از بالای پل روی ریل قطار و مرگ سرنشینان آن شد.
بر اساس این گزارش، همزمان با سقوط خودرو 405 از بالای پل روی ریل، یک رام قطار باری در فاصله 20متری این حادثه در حرکت بوده است که واژگونی خودرو روی ریل موجب مرگ سرنشینان آن شده و لکوموتیوران این قطار هیچ نقشی در بروز این سانحه نداشته است.


تعداد بازدید :  123