شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   مظنه امضافروشی مهندسان 15‌میلیون تومان| مهندسان بابت این رقم امضای خود را به کارفرمایان و مالکان پروژه می‌فروشند و ساختمان بدون نظارت مهندس ناظر و سایر عوامل دخیل در این امر ساخته می‌شود. پدیده دیگر اجاره مدارک دانشگاهی و پروانه اشتغال به کار به شرکت‌های ساختمانی است که قیمت آن هم بستگی به میزان تحصیلات مهندسان دارد.

 هزینه نگهداری راه‌ها 80‌هزار‌ میلیارد ریال در سال| عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی، هزینه نگهداری راه‌های کشور را سالانه حدود 80‌هزار‌ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در مجموع سالانه 16‌هزار‌ میلیارد ریال اعتبار به این وزارتخانه تخصیص می‌یابد.

  ادعای نفتی رویترز در مورد ایران| به ادعای خبرگزاری رویترز با توجه به افت قیمت نفت و وجود تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران به بهانه هسته‌ای، وزارت نفت ایران در پی جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش نفت‌خام است. در همین راستا ایران برای مقابله با تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، معاملات نفتی را با شرایط مساعد و دلخواه طرف مقابل منعقد می‌کند تا مشتریان بیشتری جذب کند.

  قطع مبادله نفت‌خام میان ایران و اسپانیا| یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق تهران با اشاره به سفر اخیر هیأت اقتصادی ایران به کشور اسپانیا گفت: دولت اسپانیا عزم خود را برای گسترش روابط‌تجاری و اقتصادی با ایران جزم کرده و دولت اسپانیا اعلام رسمی کرده که می‌خواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند. وی تصریح کرد: میزان مبادلات دو کشور در حال حاضر کمی بیش از 400‌میلیون دلار است چراکه مبادله نفت‌خام بین دو کشور قطع شده است.

  برداشت 2/1‌میلیارد دلاری خیلی عادی است| ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص برداشت 1.2‌میلیارد دلار از حساب بانک مرکزی توسط دولت با مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی پاسخ داد: در این‌باره توضیحات لازم داده شده و به نظر می‌رسد موضوعی خیلی عادی است و بی‌جهت آن را بزرگ جلوه می‌دهیم؛ بانک مرکزی بر مبنای مجوز صادر شده این کار را انجام داده است.


تعداد بازدید :  143