شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
کارآگاه

تله‌های میلیونی یک شبکه سرقت با طعمه قرار دادن زن جوان
    زن جوان همسر یکی از اعضای باند بود

گروه حوادث| اعضای یک شبکه سرقت با طعمه قرار دادن زن جوان به زورگیری‌های سریالی دست می‌زدند. یک زن و 2 مرد كه در مانورهای بیرحمانه، به شکار سوژه‌های خود می‌رفتند، به آخر خط رسیدند.
24 خردادماه ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد در جریان زورگیری یک زن و دو مرد قرار گرفتند. مرد جوان وقتی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، گفت: «2 ماه پیش از سرقت، وقتی مسافرکشی می‌کردم با زن جوانی آشنا شدم که مدعی بود از همسرش جدا شده است و خودش به تنهایی سرپرستی فرزندش را برعهده دارد؛ درحالی‌که تحت‌تأثیر صحبت‌های این زن قرار گرفته بودم، تصمیم گرفتم تا از طریق اعضای خانواده و دوستان و همسرم نسبت به جمع‌آوری کمک مالی برای این خانم اقدام کنم. پس از گذشت حدودا دو ماه، یکی از بستگان قول مساعدی درخصوص تهیه وام کم‌بهره ویژه افراد نیازمند به من داد. با این زن تماس گرفتم و قرار شد تا وی مدارک شناسایی مورد نیاز دریافت وام را به من تحویل دهد. ساعت 5 غروب بود. زنگ در خانه به صدا درآمد و من برای گرفتن مدارک به در خانه مراجعه کردم که ناگهان 2 مرد به همراه این زن جوان وارد خانه شدند و با تهدید چاقو مرا داخل یکی از اتاق‌ها بردند. آنها بلافاصله مرا داخل اتاق‌خواب حبس کردند و پس از سرقت پول و دیگر اموال باارزش داخل خانه، به سرعت از خانه خارج شدند».
مالباخته در ادامه با اشاره به یادداشت شماره پلاک خودرو پراید سفیدرنگ سارقان، به کارآگاهان گفت: «زمانی که سارقان از خانه خارج شدند و قصد سوار شدن به خودرو خود را داشتند، از طریق پنجره مشرف به داخل کوچه توانستم شماره پلاک خودرو آنها را بردارم».
همین اطلاعات کافی بود تا کارآگاهان آخرین مالک آن را به نام «امیر» شناسایی کنند. «امیر» 25ساله در منطقه تهرانسر دستگیر شد.
«امیر» که پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباخته، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف صریح به سرقت و زورگیری از مالباخته به کارآگاهان گفت: «به همراه یکی از دوستانم به نام رضا تصمیم گرفتیم تا برای تأمین هزینه‌های خود به‌ویژه هزینه خرید موادمخدر، شروع به زورگیری کنیم و همسر رضا به نام زهرا را نیز به‌عنوان طعمه در مسیر افراد قرار دهیم».
با شناسایی رضا 30ساله و زهرا 28ساله به‌عنوان دیگر اعضای گروه سارقان زورگیر، دستگیری این دو متهم در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان این زن و شوهر را دستگیر کردند.
اعضای باند زورگیری به جرم خود اعتراف کردند. این درحالی است که احتمال می‌رود سارقان به شیوه‌های مختلف ازجمله مسافرنما، مسافربرنما، سرقت منازل و... از طریق طعمه قرار دادن زن جوان، دست به زورگیری‌های سریالی زده باشند. بازپرس پرونده هر سه متهم را با قرار قانونی راهی زندان کرد و از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سانحه مرگبار در معدن کیاسر
2 مرد  در معدن ذغال سنگ کیاسر  جان خود را از دست دادند و چهار نفر دچار مصدومیت شدند.  به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، فرهاد مصدری اظهار کرد: یکی از معدن‌کاران به دلیل فشار ناشی از گاز در همان معدن جان باخت.  وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معدن‌کاران که به صورت نیمه‌جان از داخل معدن به بیمارستان کیاسر منتقل شد با وجود اقدامات درمانی جان به جان آفرین تسلیم کرد. مصدری بیان کرد:  دو نفر دیگر نیز در این سانحه دچار مصدومیت شدند که به مرکز درمانی منتقل شدند. وی خاطرنشان کرد: در این سانحه قاسم جعفری و جعفر سیاوشی به ترتیب 47 و 41 ساله جان خود را از دست دادند و رضا قاسمی و یکی دیگر از مجروحان که اسم وی مشخص نیست برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
بخشدار کیاسر از بررسی علت این حادثه خبر داد و افزود:  کارشناسان هم‌اکنون درحال بررسی علت حادثه هستند.  اسماعیل امینی گفت: هوای داخل تونل تهویه شده و کارگران به خارج تونل منتقل شدند. وی افزود: دو مصدوم به صورت سرپایی معالجه شدند. 


تعداد بازدید :  83