شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

با تصویب مجلس: دیه آمران به معروف و ناهیان از منکر را دولت پرداخت می‌کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند تا در مواردی که نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر جنایتی واقع می‌شود، دیه آن را دولت پرداخت کند. به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته (سه‌شنبه) در ادامه بررسی طرح یک فوریت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در اصلاحیه ماده 13 و تبصره آن مصوب کردند در مواردی که نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به دلیل عدم تمکن مالی، ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد در صورت تقاضای دیه از سوی منجی علیه یا اولیای دم، حسب مورد پس از صدور حکم قطعی از سوی مرجع صالح قضایی، دیه از محل تبصره ماده 9 این قانون پرداخت می‌شود. همچنین براساس تبصره این ماده، هرگاه جانی شناسایی شود یا تمکن مالی پیدا کند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند راسا به قائم‌مقامی منجی علیه نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام کند. براساس این گزارش در ماده 9 این طرح، محل پرداخت دیه از بند پ ماده 20 قانون مجازات اسلامی تعیین شده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ماده 14 این طرح را نیز به این شرح اصلاح کردند: سازمان‌های مردم‌نهادی که اساسنامه آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به ثبت رسیده می‌توانند مطابق ماده‌66‌قانون آیین دادرسی کیفری و تبصره‌های آن اقدام کنند. در ادامه نیز نمایندگان مجلس همچنین اصلاحیه ماده 15 را نیز به تصویب رساندند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:هرکسی تخلف کند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت
قاضی سراج عصر دیروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم ختم والده همسر سیدرضا تقوی (رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه) در پاسخ به فارس، درباره آخرین پیگیری‌ها در مورد تخلفات پدیده شاندیز اظهار داشت: این موضوع را فقط آقای محسنی‌اژه‌ای پاسخ می‌دهد. وی در مورد نامه محمدرضا رحیمی که گفته بود 170 نماینده از وی پول دریافت‌ کرده‌اند، گفت: هرکسی مرتکب جرم شده باشد دادگاه قطعاً رسیدگی می‌کند. قاضی سراج در پاسخ به این پرسش که حتی اگر این مجرمان نمایندگان مجلس یا غیرنمایندگان باشند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: بله قطعاً همین‌طور است.
 
روزنامه هما پس از 70 شماره نشر بدون مجوز، توقیف شد
روزنامه هواداران محمود احمدی‌نژاد (هما) توقیف شد.  به گزارش ایلنا، به دستور بازپرس شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه اینترنتی هما توقیف شد. در حکم توقیف این روزنامه آمده است که علت این اقدام نداشتن مجوز روزنامه بوده و طبق نظر بازپرس تا اطلاع‌ثانوی از انتشار این روزنامه اینترنتی جلوگیری خواهد شد.  در شماره دیروز این روزنامه، خبر توقیف هما به همراه حکم قوه‌قضایی منتشر شده است.  حامد درودیان مدیرمسئول روزنامه هما در یکی از ستون‌های شماره دیروز این روزنامه عنوان کرده که بابت توقیف روزنامه هما از کسی گله، ناراحتی و شکایتی نداریم. مرجع قضایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وظیفه و تکلیف قانونی‌شان عمل کرده‌اند و البته هما نیز.  به امید خداوند تمام تلاشمان را می‌کنیم تا موانع قانونی برطرف شده و ادامه کار روزنامه با رعایت روال قانونی مدنظر ممکن شود.  روزنامه اینترنتی هما که نزدیک به جریان احمدی‌نژاد است، تاکنون طی 72 شماره کار خود را دنبال کرده بود.

وزیر اطلاعات: اگر مرگ سلطه آمریکا را می‌خواهیم باید وحدت را تقویت کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمحمود علوی» گفت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای حضور تمامی دلسوزان و گروه‌های سیاسی وفادار به آرمان‌های نظام و انقلاب زیر پرچم ولایت فقیه است. به گزارش ایرنا، علوی روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: این ایام فرصتی برای تقویت برادری و دوستی‌هاست و تلاش ما باید این باشد تا همه زیر پرچم برافراشته ولایت جمع شده و از تفرقه پرهیز کنیم. وزیر اطلاعات، انقلاب اسلامی را مرهون ثمره خون هزاران شهید دانست و تأکید کرد: همه باید پاسدار این نهضت الهی باشیم و با امام امت(ره) تجدید میثاق کرده و پشت سر رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف کلان نظام حرکت کنیم.
علوی یادآور شد: اگر مرگ سلطه آمریکا را می‌خواهیم، باید اتحاد و وحدت میان همه دلسوزان نظام را تقویت کنیم. به گفته علوی، فرزندان این ملت در مجموعه وزارت اطلاعات متعلق به تمامی آحاد مردم بوده و تنها هدف سربازان گمنام امام زمان(عج) ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مردم و مسئولان است تا با فراغ بال در راستای وظایف خود که همانا تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور است، گام بردارند. وی افزود: این وزارتخانه مکانی برای انجام فعالیت‌های جناحی و گروهی نیست و مجموعه کارکنان این نهاد انقلابی زیر سایه رهبری معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص‌های امنیتی به کار بسته‌اند.


تعداد بازدید :  231