شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
در پایان جلسه سران قوا مطرح شد
رئیس جمهوری: اختلاف نظرها در پرونده هسته ای کم شده است

عصر روز گذشته جلسه سران قوا با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به میزبانی دستگاه قضا تشکیل شد.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه رئیس جمهوری با بیان این که غرب احساس می کند حقوق مردم ایران را باید به رسمیت بشناسد، گفت: در برخی موارد فاصله ها و اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت که این اختلاف نظرها در حال حاضر کاهش یافته است. حسن روحانی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز، روند پرونده هسته‌ای بود که خوشبختانه این روند در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی مقرر کرده است پیش می‌رود. رئیس جمهوری تاکید کرد: در این جلسه در مورد نکاتی که تیم مذاکره کننده باید مورد توجه قرار دهد و همچنین روند مذاکرات پیش رو بحث و بررسی شد. وی موضوع فضای کسب و کار را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: امروز ما نیاز داریم موانع کسب و کار را برداریم و به رونق اقتصادی برسیم.
وی ادامه داد: از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است؛ برخی افراد تخلفاتی دارند و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده اند که طبق قانون باید با آنها برخورد شود و برخی دیگر به خاطر مشکلات اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند.
امیدواریم دولت عنایت کافی به بودجه قوه‌قضائیه داشته باشد
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نیز پس از جلسه سران قوا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا در این جلسه در خصوص بودجه سال آینده دستگاه قضایی صحبت‌هایی انجام شد گفت: امیدواریم دولت عنایت کافی به بحث بودجه قوه قضائیه داشته باشد و ان‌شاء‌الله برای سال آینده بودجه دستگاه قضا بیشتر شود. میزبانی امروز نیز باید اثری داشته باشد.


تعداد بازدید :  148