شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی و پرورشی:
دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس حمایت می‌کند

شهروند| دولت و مردم در ایجاد فضای فیزیکی برای آموزش و پرورش در کنار هم فعال هستند. وقتی مردم در امور مهم فرهنگی با دولت شریک می‌شوند کارها بهتر و با کیفیت و نشاط بیشتری پیش می‌روند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دیروز در آیین بهره‌برداری از 671 طرح آموزشی، پژوهشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور که در آموزشگاه شهید مدنی برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: دولت زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی آماده کرده است و از همه خیرین دعوت می‌کنیم تا در تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام بخش آموزشی کشور مساعدت کنند.  رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش و معلمان مهم‌ترین پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند و جایگاه بسیار مهمی در کشور دارند، اظهار کرد: هرچه آثار حیات مادی و معنوی وجود دارد، نشان‌دهنده تلاش، دلسوزی و تعلیم یک معلم است.  اگر در جامعه، فداکاری و ایثار وجود دارد قدم‌های اولیه آن را مردم در مدرسه آموخته‌اند.  رئیس‌جمهوری از همه معلمان به دلیل اقدام بزرگی که انجام داده‌اند، قدردانی کرد و گفت: به همه معلمان درود می‌گوییم.  روحانی در ادامه سخنان خود تأمین مالی معلمان و بالابردن انگیزه آنها را وظیفه دولت دانست و افزود: مردم از معلمان خوب و ایثارگر سپاسگزار هستند. ما در همه امور ازجمله آموزش و پرورش همواره پس از خدای متعال دست نیاز به سمت ملت داریم. ملت ایران در هر امری حضور می‌یابد آن موضوع به بهترین وجه انجام می‌شود و دولت را به توفیق می‌رساند.  
رئیس قوه مجریه همچنین بر ایجاد فضاهای آموزشی همسان و استاندارد برای تحصیل دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: مدارس قدیمی باید نوسازی شوند تا فرزندان ما در فضایی بهتر با آرامش به تحصیل بپردازند و معلمان نیز با انگیزه بیشتر تدریس کنند.  روحانی در مورد مجتمع تازه ‌افتتاح شده شهید مدنی نیز گفت: این مجتمع به نام شهید مدنی که اسوه علم و اخلاق بود. نام‌گذاری شده است، ایشان یکی از شخصیت‌های فرهیخته و از شهدای محراب هستند.   او با قدردانی از 2 خیر که با مشارکت آنها مجتمع شهید مدنی تکمیل شده بود، ادامه داد:  این مجتمع پروژه‌ای نیمه کاره بود که توسط دو تن از خیرین تکمیل شد.   رئیس‌جمهوری با یادآوری این‌که مردم ما در امر خیر برای نام و نشان، مقام و خودنمایی مشارکت نمی‌کنند، اظهار داشت: از مردم برای تکمیل پروژه‌های یا ساختن مراکز آموزشی به همکاری دعوت می‌کنیم، ما نیز تلاش می‌کنیم تسهیلات بانکی را برای این کار در اختیار آنها قرار دهیم.  رئیس‌جمهوری همچنین هنگام بهره‌برداری از 671 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی اظهارداشت: شروع به کار بیش از 3500 کلاس درس را در این مقطع اعلام و از همه خیرین مدرسه‌ساز نیز قدردانی می‌کنیم. از آغاز ‌سال جاری تاکنون 1600 پروژه آموزشی و پرورشی و بیش از 9‌هزار کلاس درس را به بهره بردای رسانده‌ایم.


تعداد بازدید :  161