شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
گزارش 2

  واردات خودرو دو برابر شد| ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که واردات خودروهای بالای 2500سی‌سی به کشور همچنان ممنوع بوده و تغییری در تعرفه حاصل نشده است، گفت: در 4ماهه ابتدای‌ سال‌جاری، واردات خودرو به کشور دو برابر شده، البته این آمار نگران‌کننده نیست.
  کمبود اعتبار مهم‌ترین مشکل مسکن مهر| عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کمبود اعتبارات را مهم‌ترین مشکل پروژه عظیم مسکن مهر دانست و گفت: این پروژه‎ها یک‌باره بدون اندیشه کافی شروع شدند و اکنون مشکلات زیادی دارند که باید با بررسی دقیق و حوصله حل شوند.
  تأخیر در ارایه گزارش بازنگری قیمت خودرو| علی علیلو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان این‌که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به اطلاعات موردنیاز خود از شرکت‌های خودروساز دست پیدا کنیم، گفت: این موضوع باعث شده تا به احتمال زیاد ۲۲ مرداد نتایج بازنگری قیمت خودرو اعلام نشود. اوگفت تعطیلات تابستانی مجلس باعث شده تا روند بررسی بازنگری قیمت خودرو با کندی همراه شود.
  افزایش 5/7‌میلیارد دلاری تجارت ایران| گمرک ایران اعلام کرد: تازه‌ترين آمار از اوضاع تجارت خارجي كشور در 4ماهه اول امسال نشان مي‌دهد حجم مبادلات تجاري ايران در اين مدت نسبت به پارسال 7ميليارد و 461ميليون دلار افزايش داشته است. صادرات غيرنفتي ايران در اين مدت 14/21‌درصد و واردات كشورمان هم 78/35‌درصد افزايش يافته است.  
  انتقاد از سفر اسب‌ها با هواپیما| قاسم جعفري،نماینده مردم بجنورد ضمن انتقاد از واردات اسب‌های گرانقیمت اروپایی گفت: این موضوع را به‌عنوان سوال از وزیر جهادکشاورزی مطرح خواهم کرد. او با اشاره به واردات 66 رأس اسب از اروپا با هواپیمای اختصاصی اظهار داشت: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند، یک عده با شهرت‌طلبی به دنبال زندگی و تفریحات لوکس هستند.
  سطل زباله را هم از چین وارد خواهیم کرد| رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور گفت: تولید پلاستیک در کشور تا پایان‌ سال 2‌میلیون تن نسبت به‌ سال گذشته کاهش می‌یابد. نصرالله رضازاده اظهار داشت: نرخ محصولات پلاستیکی تا 20‌درصد افزایش پیدا کرده و قدرت رقابت تولید‌کنندگان داخلی نیز از بین رفته است. به گفته او با روند فعلی کلیه کالاها نظیر سطل زباله و قطعات خودرو از چین وارد می‌شود.


تعداد بازدید :  82