شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
... گردوغبار و بارش باران

براساس نقشه‌های پیش‌یابی طی 3روز آینده در برخی مناطق استان هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.  بررسی نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته بارش‌های پراکنده و خفیف در استان‌های مازندران و گلستان دور از انتظار نیست و طی 24ساعت آینده بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس و در 3روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.  
همچنین در 2روز آینده بادهای شرقی نسبتا شدید در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و شمال اصفهان باعث گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد، ضمن این‌که طی 3روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و گردوخاک ادامه خواهد داشت.  امروز نواحی غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و همچنین نواحی شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد و افزایش ابر در ارتفاعات مواجه خواهند بود. همچنین برای روز دوشنبه افزایش ابر در بعد از ظهر در استان‌های غربی کشور به جز نواحی حاشیه خلیج فارس و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد و بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. از سوی دیگر طی ساعات بعد‌از‌ظهر وزش باد نیز در برخی ساعات در نواحی شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز  بین 28 تا 40 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.  همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته بین 27 تا 40 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.
طی شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 47 درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنگام شب با حدود 15 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  89