شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

سی‌امین جشنواره موسیقی فجر از 23 بهمن تا اول اسفندماه در تهران برگزار می‌شود که نخستین و آخرین اجرای آن با موسیقی پاپ است.

«پله پله» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد که یکی از مجموعه‌های نوروزی امسال معرفی شده است، به‌رغم اعلام قبلی، به دلیل مشکلات فیلمنامه هفته گذشته کلید نخورد.

با این‌که نامزدان اسکار امسال اعلام شده اما بسیاری از منتقدان بیشتر از آن‌که به نامزدان بپردازند مشغول تجزیه و تحلیل مواردی هستند که آکادمی اسکار آنها را نادیده گرفته است.

آلبوم موسیقی «به یاد شیدا» به نوازندگی بهزاد ندیمی به بازار موسیقی آمد.

پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که برای نخستین‌بار، موسیقی نواحی در بودجه‌سال آینده دارای فصل جداگانه اعتباری خواهد شد.

زمان نامناسب اکران انیمیشن «رستم و سهراب» پس از ماه‌ها انتظار موجب فروش پایین این اثر فاخر در سینماهای تهران شد تا تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» از زمان اکران این اثر انتقاد کند.


نمایشگاهی از پوسترهای سینمایی ابراهیم حقیقی در برج میلاد برگزار می‌‏شود. این پوستر‌ها در چهل‌سال گذشته طراحی شده‌اند و در میان آنها پوستر فیلم‏هایی مانند «هفت‎تیرهای چوبی»، «حسنی»، «مشق شب»، «هامون»، «آب باد خاک»، «من ترانه پانزده‌سال دارم» و...  دیده می‌‏شود.

به همت محمدرضا فیاض سرپرست گروه همنوازی ایرانی یکی از آلبوم‌های قدیمی احمدپژمان با نام «عیاران» احیا شد و قطعاتی از آن در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود.

شهر اهواز از 3 اسفند میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی می‌شود که شامل دو بخش سینما و عکاسی است.

تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن‌بیگی با عنوان «عالیجناب شهردار» که پروسه انتشار آن در دولت قبل به دلیل «شباهت شخصیت‌هایش با برخی چهره‌های سیاسی کشور» متوقف شده بود، زیر چاپ رفت.

گروه موسیقی «تیام» اشعار شاعرانی چون حافظ، مولانا، قیصر امین‌پور و محمدعلی بهمنی را در قالب موسیقی ایرانی در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.


گروه «بنیامین موزیک» در آخرین روزهای تمرین قبل از شروع کنسرت‌های اروپا، سالروز تولد نیما وارسته را با حضور خانواده او جشن گرفتند.

کتاب «نگاهی به زندگی و آثار چخوف» نوشته جیمز لولین با ترجمه علی اکبر پیش دستی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

نمایشگاه «مجموعه عکس‌های انقلاب 57» در فرهنگسرای گلستان افتتاح شد.

کارشناسان شرکت‌کننده در نشست علمی «تعاریف عکاسی هنری، عکاسی خلاقه و فتوآرت» در بررسی وضع عکاسی هنری براین مسأله توافق کردند که تعریف جامع و قاطعی در عکاسی هنری نداریم.

آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در قالب 9 کتاب جداگانه منتشر می‌شود.

برنامه «هزارصدا» این بار با داوری «مانی رهنما»، «بابک زرین» و «افشین مقدم» و اجرای افتخاری «پویا نیکپور» برگزار می‌شود.

فرزاد ادیبی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، ضمن انتقاد از پوستر هفتمین جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر، از حضور یافتن در این جشنواره انصراف داد.


تعداد بازدید :  156