شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
واکنش‌های مردم به یک گزارش
ثروتمند ستیزی مخاطبان

شهروند| روزنامه شهروند در گزارش صفحه 4 روز شنبه یازدهم بهمن‌ماه به تحلیل فضای انتخابات اتاق‌های بازرگانی پرداخت. در این گزارش که مورد توجه بسیاری از سایت‌های خبری نیز واقع شد، طیف‌های حاضر در این انتخابات معرفی و در بخش‌های دیگری منافع حاصل از حضور فعالان بخش خصوصی در این تشکل بررسی شد. نظرات زیر اما بخشی از واکنش‌های مخاطبان این گزارش در رسانه‌های مختلف بوده است که در ادامه می‌خوانید:   
تاجر 2: من خودم تاجرم و در جريان هستم برخی از اونایی كه فعلا باقى مانده‌اند از رانت‌هاى مختلف بهره‌مند بوده‌اند (اطلاعاتى و رابطه‌اى و خويشاوندى) حال بايد وجدان‌دار باشيم و قدر اين نعمت را بدانيم و در اين شرايط به‌فكر همه باشيم.
 رئیس: اعضای اتاق بازرگانی همگی ازجمله سالم‌ترین افراد در حوزه اقتصاد هستند و دل‌نگران فضای کسب‌وکار و تجارت ایران با کشورهای خارجی. به همین دلیل است که بخش مهمی از وقت خود را صرف حضور در اتاق‌های بازرگانی وحل و فصل و گفت‌وگو با دولتمردان می‌کنند؛ آن هم بدون دریافت حقوق.
 ناشناس: ثروتمندانی که با کار و تلاش و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای کشور سرمایه اندوخته‌اند نه با رانت و اختلاس. درود بر همه آنها.
حامد: عبارت صحیح و نزدیک به واقعیت و بدون توهین به طبقه خاص در این گزارش از نظر من این بود: در نگاه اول یک فرد معمولی جامعه یا یک خرده و یک کارگر ساده با خواندن این جملات از خود می‌پرسد، چه فرقی «برای من» می‌کند چه کسی رأی بیاورد یا چه کسی عضو اتاق باشد؟ یا به عبارت دیگر چه دردی از من دوا می‌کند؟
 عضو اتاق در جواب حامد: دوست عزیز اعضای اتاق بازرگانی از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند که تاجرهای عادی یا خرده‌پا از آن محرومند. مثلا نزدیکی به ارکان قدرت و اطلاعات اضافی که موجب رونق کسب‌وکارشان می‌شود. در ثانی، حضور در اتاق برای یک بازرگان، یک ویژگی و به‌نوعی پرستیژ است.

 


تعداد بازدید :  149