شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

کاهش سهم گوگل از جست‌وجوهای اینترنتی
براساس بررسی‌های موسسه StatCounter، سهم یاهو در بازار جست‌وجوگرهای اینترنتی در آمریکا افزایش و در مقابل سهم گوگل کاهش یافته است. سهم گوگل در بازار یاد شده با کاهش 2درصدی در ماه ژانویه در آمریکا به 74.8‌درصد کاهش یافت. رتبه دوم در این زمینه به موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت با سهم 12.4‌درصدی رسیده است. رتبه سوم هم از آن یاهو با 10.9‌درصد است.

تخفیف 100دلاری برای سرفیس‌پرو3 و عرضه نسخه جدید
مایکروسافت که در بازاریابی موفق تبلت سرفیس‌پرو توفیقی نداشته از یک‌سو 100دلار تخفیف برای سرفیس‌پرو 3 در نظر گرفته و از یک‌سو به‌دنبال عرضه مدل جدید این تبلت است. در حالی‌ که برخی تحلیلگران در مورد موفقیت این تبلت‌ها و مزیت اقتصادی سرمایه‌گذاری گسترده مایکروسافت در این زمینه اظهار تردید می‌کنند، این شرکت هنوز قصد ندارد شکست خود در بازار یاد شده را بپذیرد و در تلاش برای کسب سهم گسترده‌تری از بازار تبلت است. افزایش RAM و دقت نمایشگر صفحه به 2160 در 1440 پیکسل و عرضه 2مدل از این تبلت در قالب‌های 14 و 8 اینچی برای جلب‌نظر مشتریان از جمله تحولات تبلت یادشده است.

پرده‌برداری از گلکسی خمیده سامسونگ در اسپانیا
سامسونگ اعلام کرد از مدل جدید گوشی گالکسی خود، در آغاز ماه مارس در شهر بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد کرد. شاید یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این گوشی با نام احتمالی GalaxyS6 ساخت بدنه آن از فلز باشد. سامسونگ معمولا گوشی‌های خود را به‌طور پلاستیکی طراحی می‌کند. همچنین گفته می‌شود بخشی از نمایشگر Galaxy S6 به صورت خمیده طراحی می‌شود که از طریق آن دسترسی به برخی برنامه‌های مهم تسهیل می‌شود.

اپل محبوب‌ترین برند ثروتمندان چین
ظاهرا اپل به راز تسخیر قلوب ثروتمندان چینی پی‌برده، زیرا توانسته به محبوب‌ترین برند در میان این افراد مبدل شود. در این کشور نه‌تنها فروش آیفون از فروش دیگر گوشی‌های هوشمند در 3ماهه چهارم‌ سال 2014 پیشی گرفته، بلکه اپل توانسته در رقابت با دیگر برندهای پولساز همچون Louis Vuitton و Hermès گوی سبقت را برباید و کاری کند که ثروتمندترین افراد این کشور ترجیح دهند برای هدیه دادن تولیدات آن را انتخاب کنند.


تعداد بازدید :  178