شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

عرضه پرتقال ارزان از 15  اسفند

دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به این‌که از هفته جاری بسته‌بندی و حمل محصول به استان‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: ذخیره‌سازی به اندازه کافی انجام شده و از 15 اسفندماه در سراسر کشور توزیع می‌شود. او گفت: ذخیره‌سازی به اندازه کافی انجام شده است و پرتقال با قیمت 2600 تومان از کشاورز خریداری شده و تقریبا با همین نرخ به بازار عرضه می‌شود.

عسل چینی بدون دخالت زنبور تولید می‌شود

در شرایطی که مسئولان از قاچاقی بودن عسل چینی صحبت می کنند این نوع عسل تقلبی به وفور در بازار یافت می‌شود. به گفته تولیدکنندگان، عسل‌های چینی حتی به ویترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز راه پیدا کرده است. آنها می‌گویند در فرآیند تولید عسل چینی زنبور نقشی ندارد و این نوع عسل از مواد مختلف و به وسیله فعل‌وانفعالات در کارگاه‌ها ساخته می‌شود.

فساد 22‌درصدی ذخایر میوه شب عید در انبارها

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اعلام کرد به دلیل سنتی بودن انبارهای میوه، هر سال 17 تا 22‌درصد ضایعات داریم که همین موضوع باعث کاهش ذخایر و افزایش قیمت میوه در شب عید می‌شود. او همچنین تأکید کرد: فروشندگان، پرتقالی را که در سال‌های گذشته 700 تومان می‌خریدند، امسال 2000 تومان از کشاورز خریداری کرده‌اند، بنابراین افزایش قیمت میوه در شب عید محتمل است.

 


تعداد بازدید :  178