شماره ۲۸۰۹ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
دستگیری کلاهبردار دعانویس

[شهروند] مردی که با عنوان دعانویسی و رفع طلسم و مشکلات در شبکه اجتماعی تلگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد. در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان و ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از او با ترفند دعانویسی و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.
کارشناسان پلیس فتای استان با پیگیری موضوع موفق به شناسایی متهم و عودت وجوه پرداختی شاکی شدند و متهم به مراجع قضایی معرفی شد. افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوءاستفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. رئیس پلیس فتای کهگیلویه‌وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: «به اینگونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند چراکه این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.»
هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.


تعداد بازدید :  5