شماره ۲۸۰۹ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
لابی با مقامات جهانی یا مذاکره با اسپانسر؟
تور اروپایی مدیران دوچرخه‌سواری جنجالی شد!

[شهروند] فدراسیون دوچرخه‌سواری همواره حاشیه‌های عجیبی به خود دیده است. آخرین اتفاقی که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته سفر مسئولان ارشد این فدراسیون به فرانسه است.
درحالی که بعد از انتخاب رسول اسدی به عنوان رئیس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری، اتحادیه جهانی این رشته ورزشی هنوز انتخابات فدراسیون ایران را تایید نکرده و نام رئیس و دبیر فدراسیون وارد سایت جهانی نشده است، مسئولان فدراسیون با مدیران فدراسیون جهانی به خارج از کشور رفته‌اند! خاموش بودن تلفن همراه رسول اسدی، رئیس فدراسیون، حمید عطااللهی، دبیر فدراسیون، و محمود وفایی، مدیر تیم‌های ملی، نیز در روزهای گذشته بر مساله سفر عجیب آنها به خارج از کشور صحه گذاشته است. در این خصوص گفته شده که این مدیران برای لابی با مدیران ارشد دوچرخه‌سواری به سوییس رفته‌اند تا در مقر اتحادیه جهانی این رشته ورزشی حضور یابند.اگرچه رئیس بخش بین‌الملل فدراسیون در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده، اما شواهد و البته صحبت‌های برخی از اهالی این رشته نشان می‌دهد که مسئولین این فدراسیون عازم سوییس شده‌اند. البته سفر به سوییس موضوعی است که هیچ مسئولی آن را تایید نمی‌کند و رسول اسدی، رئیس فدراسیون، هم در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته، آن را تکذیب کرده است.اسدی در صحبت‌های خود سفر به خارج از کشور را تایید کرده، اما گفته که در سوییس حضور ندارد و اصلا قرار نیست با مدیران اتحادیه جهانی دیداری داشته باشند. رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفته که قصد ملاقات با یک اسپانسر را داشته‌اند و برای این منظور ایران را ترک کرده‌اند.
اسدی در مورد اینکه حتی اگر برای انتخابات فدراسیون به اتحادیه جهانی رفته باشند، ایرادی ندارد، گفت: «می‌خواهیم برویم، اما مشکلی وجود ندارد که به خاطر آن این کار را انجام دهیم. حتی اگر آنجا برویم هیچ فرقی ندارد، چون فرایند تایید انتخابات در حال انجام است و کنفدراسیون آسیا هم انتخابات ایران را تایید کرده است. الان سفر ما دو روزه است تا ببینیم اگر بتوانیم اسپانسر بگیریم. درصورتی که به نتیجه می‌رسیدیم رسانه‌ای می‌کردیم. هزینه‌های این سفر هم هیچ ربطی به فدراسیون ندارد.»
او در مورد اینکه در آستانه اعزام تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا هستند و سفر همزمان سه مسئول فدراسیون عجیب بود، تاکید کرد: «آقای وفایی هم خارج از کشور است، اما برای خودش رفته است و ربطی به این موضوع ندارد. به ما هم ویزای یک ماهه داده بودند و ما مجبور بودیم در این زمان به فرانسه برویم. اگر نمی‌رفتیم ویزا می‌سوخت و بعد برای کارهای فدراسیون و اتحادیه جهانی که می‌خواستیم بیاییم به مشکل برخورد می‌کردیم.»رئیس فعلی فدراسیون دوچرخه‌سواری صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: «من با آقای عطااللهی، دبیر فدراسیون، فرانسه هستیم و این سفر ربطی به اتحادیه جهانی ندارد. یکی از حامیان مالی این سفر را برای ما هماهنگ کرده است که اگر بتوانیم با چند اسپانسر برای تامین لباس‌ها و دوچرخه‌هایمان صحبت کنیم.»


تعداد بازدید :  11