شماره ۲۸۰۹ | ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
در جلسه دیروز هیأت دولت چه گذشت؟
به‌روزرسانی نقشه راه اقتصادی کشور

جلسه دیروز چهارشنبه هیأت وزیران به ریاست محمد مخبر برگزار و ضمن بررسی برخی پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی، تصمیماتی در بخش‌های مختلف اتخاذ شد.
معاون اول رئیس‌جمهوری در این جلسه گفت: «نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین‌المللی به‌روزرسانی شود زیرا نمی‌توان نقشه‌ای ثابت برای تجارت و اقتصاد کشور تدوین کرد.»
محمد مخبر افزود: «لازم است گروهی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه فعال شوند و ضمن رصد مستمر و دقیق شرایط بین‌المللی و دیپلماسی کشور، نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور را به‌روزرسانی و برنامه‌ها را متناسب با شرایط ابلاغ کنند.»
اصلاح موادی از قانون مبارزه با مواد‌مخدر در هیأت دولت
سخنگوی دولت در تشریح مصوبات نشست دیروز وزیران گفت: «با توجه به جلسات اخیر دولت با اصلاح موادی از قانون مبارزه با مواد‌مخدر موافقت کرد و اصلاحیه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.»
تحلیل رسانه‌ها درباره تغییر نرخ‌های ارزی درست نیست
او در پاسخ به سؤال دیگری درباره نامه رئیس مجلس به رئیسی درباره نرخ تسعیر ارز، گفت: «این یک مسئله حقوقی متداول است. مصوبات هیأت وزیران مطابق قانون اساسی در هیأت تطبیق مصوبات مجلس توسط هیأت مشاوره بررسی می‌شود و اگر تشخیص داده شود که خلاف قانون است این مغایرت را اعلام می‌کنند. نامه‌ای که دیروز ارسال شد نیز در همین راستا بود.»
بهادری جهرمی ادامه داد: «این تشخیص درباره اصل صلاحیت بانک مرکزی برای مشخص کردن نرخ تسعیر تاثیر نفی یا ایجابی ندارد چراکه قانون، تعیین نرخ تسعیر را برعهده بانک مرکزی قرار داده است و تصمیم بانک مرکزی مبنای عمل شرکت‌ها در مجموعه بورس بوده است. فرآیند قبلی همچنان وجود دارد و مصوبات بانک مرکزی جاری است و در ادامه مسیر نیز بانک مرکزی این نرخ را مشخص می‌کند.»
دولت درباره فرش‌های مفقوده کاخ سعدآباد شاکی است
او در پاسخ به سؤال دیگری درباره خبر فرش‌های مفقودشده کاخ سعدآباد، گفت: «این یک موضوع قدیمی است. از آنجا که دولت سیزدهم فسادها را پیگیری می‌کند و مسائلی را که بر زمین مانده و پیگیری نشده، دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم باید روشن شود چه‌کسی شاکی و چه‌کسی متهم است؟ دولت در این‌باره شاکی است و پیگیر آن است که تخلفات گذشته یا دوره حاضر را پیگیری کرد.»


تعداد بازدید :  11