شماره ۴۹۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
واکنش گسترده کاربران «شهروند» درباره گزارش ضرب‌وشتم پرستار توسط پزشک
جامعه پرستاری، از تبعیض خسته شده است‌

شهروند| صفحه مردم روزنامه شهروند، صفحه‌ای برای انتقال نظرات شما مخاطبان گرامی به همکاران تحریریه است. نظراتی که از طریق وب‌سایت روزنامه درباره گزارش‌های منتشر شده برای ما ارسال می‌شود در این صفحه منتشر می‌شود. نسخه چاپی روزنامه روی shahrvand-newspaper.ir در دسترس مخاطبان است و از این طریق می‌توانید ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه کنید. صفحه «مردم» صفحه شماست و آدرس ایمیل [email protected] پل ارتباطی ما. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، ما را از نظرات و انتقادات خود باخبر سازید و نظرات شما در قالب گزارش زیر هر چهارشنبه در این صفحه، منعکس خواهد شد. چهارشنبه‌ها منتظر صفحه خودتان باشید.
پرونده ضرب و شتم پرستاران
گزارش حادثه‌ در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران که روز چهارشنبه در صفحه حوادث روزنامه با تیتر «سومین پرونده ضرب ‌و شتم پرستاران زن» منتشر شد بازتاب‌های وسیعی میان خوانندگان داشت. حجم نظرات ارسال شده درباره این گزارش گروه حوادث نشان می‌دهد که جامعه تا چه اندازه نسبت به این مسائل حساس شده است. حادثه مذکور شامگاه دوشنبه 6 بهمن در بیمارستان قلب تهران رخ داد. ماجرا از این قرار بود که پزشکی با انگیزه‌ای عجیب پرستار زن را مورد ضرب‌و‌شتم قرار داده است. حادثه‌ای که جامعه پرستاری را ملتهب کرد و بار دیگر انگشت اتهام را به سمت پزشکان نشانه گرفت. نظرات کاربران سایت روزنامه، جالب توجه است.
در این‌باره رحمانی نوشته: این برخوردها نتیجه نگاه ارباب - رعیتی بعضی از پزشکان به رابطه پزشک و پرستار است.
سوری نظرش را این‌گونه بیان کرده: وزارت بهداشت در مورد پرستار و جامعه پرستاری سیاست سکوت را پیش گرفته چون زورش به غول‌های جامعه پزشکی نمی‌رسد.
کاربری با شناسه رفسنجانی ترجیح داده به ارایه پیشنهاد بپردازد:   بايد پرستاران با هم باشند و از گرفتن حق خود نترسند و به پزشکان بگويند كه بدون اين قشر زحمتكش و دلسوز بيمار، هرگز نمي‌توانند بيماري را درمان كنند. البته وزارت بهداشت هم بايد بداند كه با اجراي قوانين جديد مقصر است و باعث شده برخي از پزشكان خود را گم كرده و فكر مي‌كنند جداي از مردم هستند و اين يك فاجعه در بهداشت و درمان كشور است.
کاربری دیگر سایت روزنامه نوشته: تمام پرستاران و پیراپزشکان موظفند در مقابل این ناعدالتی اعتراض کنند. برای خودم متاسفم که در کشور پزشک سالار با بدترین شرایط کاری با حقوق ناچیز نام پرستار رو به دوش می‌کشم. نامی که از آن در ایران تنها به‌عنوان خدمتکار پزشکان چیزی باقی نمانده.
اسلامی درخواست کرده: لطفا رسیدگی شود.
اما «یک پرستار» نظر دیگری پیرامون این موضوع دارد: وای از این سیستم پزشک سالار که همه کارکنان بیمارستان را به چشم رعیت خود نگاه می‌کنند.
بابک نوشته: وقتی گفته می‌شود پرستارها نباید خودشان را با پزشک‌ها مقایسه کنند چون اون‌ها نخبه‌اند، باید هم توقع این‌گونه حرکات‌رو از اون‌ها داشته باشیم. مطمئن باشید که این آخرین مورد هم نخواهد بود.
پرستو هم خواستار پیگیری مسئولان شده است: واقعا شرم‌آوره جامعه پرستاری دیگه توان کارکردن در این فضا را نداره، مسئولان لطفا پیگیری کنید.
سهیل هم پیشنهاد کرده: هرکس خطا کرد حقوقش مادام‌العمر نصف شود اگرچه حقوق پزشکان آن‌قدر زیاد شده که با یک‌دهمش هم راحت زندگی می‌کنن البته جالبه حقوق پزشکان ایران‌ رو با بقیه کشورها مقایسه کنید و ببینید که حقوقشون از پزشکان آمریکایی هم بیشتر و وزیر بهداشت تمام بودجه تحول نظام سلامت رو ریخته تو جیب پزشک‌ها.
کاربری با شناسه ژرف، راهکار رسانه‌ای را مطرح کرده است: به نظر من نظام پرستاری باید واکنش شدیدی نشان دهد و اون خانم هم باید شکایت کنه و نتیجه شکایتش‌رو انعکاس بده.
امامی درباره این خبر نوشته: واقعا متاسفم برای جامعه پرستاری، حقشون‌رو می‌خورند هیچ، کتکشون هم می‌زنن، خداییش زمان برده‌داری هم کسی برده‌رو کتک نمی‌زد.
محمد با خواندن این خبر، تشکر ویژه از روزنامه داشته و کمی صریح‌تر به ماجرا پرداخته است: فقط خواستم تشکر کنم از این‌که جرأت به خرج داده و مطلبی هم درباره پرستاری نوشتید هر چند که مطلب دردناکی است ولی تا زمانی که اسم این وزارتخانه به اصطلاح پزشکی باشه باز هم شاهد این قضایا خواهیم بود. فکر می‌کنم بهتره اسمشو همون وزارت بهداری سابق بذاریم تا این تاجران به اصطلاح‌طبیب دیگه این فکرای ارباب و رعیتی‌رو از سرشون بیرون کنند.


تعداد بازدید :  148