شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
بازگشت رویایی عتیقه‌ها!

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

آقای مجری: امروز با میزگرد تخصصی موضوع بازگشت عتیقه‌ها در خدمت تان هستیم
آقای کارشناس: حیف که مدیریت     جهان را به ما نمی‌سپارند. بنابراين از آنان که اعلام کردند به‌زودی بازمی‌گردند و همه می‌دانیم برنامه‌شان مدیریت کردن جهان است، درخواست دارم به محض جلوس بر صندلی مدیریت ارشد جهانی، فورا پلیس اینترپل را منحل کنند. انحلال پلیس اینترپل که از انحلال سازمان عریض و طویل برنامه و بودجه سخت‌تر نیست؟ بعدش هم این پلیس بین‌المللی با این همه دبدبه و کبکبه و اولدروم بولدوروم ضعیف‌ترین عملکرد را دارد.
آقای مجری: چرا اون وقت؟
آقای کارشناس: خب این اینترپل از پس برگرداندن یک بازیکن ساده فوتبال و اعزامش به پادگان برنمی‌آید، بعد می‌خواهد اشیاي عتیقه و دلالان خریدار آثار باستانی و کارتل‌ها و مافیاهای مواد مخدر و قاچاق را در ایتالیا و کلمبیا و این ور اونور دستگیر کند؟
آقای مجری: البته یک لطیفه‌ای هست که میگه یک نفر می‌گفت چرا من برنده بلیت بخت‌آزمایی نمیشم؟ یک نفر بهش گفت آدم حسابی اول برو بلیت بخت‌آزمایی بخر بعد طلب برنده شدن بکن!
آقای استاد: حالا چرا به این سرباز فراری بند کرده‌اید؟ خاوری راست راست در کنار آبشار نیاگارا قدم می‌زند و با پرنده و چرنده عکس سلفی می‌اندازد و اینترپل بی‌اینترپل، آن وقت شما بند کرده‌اید به مهرداد پولادی؟
آقای کارشناس: آسیاب به نوبت. فعلا موضوع سرباز فراری‌ها مهم‌تر است. بنده طی این مدت به خیلی از موارد پی بردم که...
آقای استاد: آقاجان یاوه نگو. قضا قورتکی هم صحبت نکن که می‌دهم زبان سرخِ سر سبز بر باد دهنده‌ات را ببرند بندازند جلوی گربه‌ها . این همه عتیقه تاریخی از بلژیک برگردانده شد به چشم شما آمد؟ اصلا فهمیدید؟ حالا بقیه عتیقه‌های گم و گور شده هم کم‌کم به کشور  برمی‌گردد.
آقای مجری: کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور ‌ای بزکی که به انتظار بهار و کمبوزه و خیاری!
آقای کارشناس: استاد شما هم مثل سیستم دفاعی کی‌روش عمل می‌کنید. او دفاع را از دم دروازه حریف آغاز می‌کرد و شما هم دفاع را از دم دهان من شروع می‌کنید و نمی‌گذارید کلامم منعقد شود. برای اطلاع حضرتعالی، بنده طی این مدت غور و کنکاش کرده‌ام و به نتایج ارزنده زیر رسیده‌ام:
بازگرداندن یک خطاکار در قطر کم‌هزینه‌تر از عودت یک خطاکار در کاناداست. بنابراین ضریب منطقه و فاصله در برگرداندن اشیاي عتیقه موثر است.
یکی از سایت‌ها، پیشنهاد داده بود برای جلوگیری از خروج ارز از کشور در نوروز، عوارض خروج از کشور در نوروز، دویست سیصد برابر بشه. به نظرم راه‌های بهتری هم برای جلوگیری ارز هست. مثلا ممنوع‌الخروج کردن متهمان اقتصادی به جای مسافران نوروزی.
یک اصلی را باید رعایت کنیم. وقتی نمی‌شود یکی را برگردانی بقیه را هم برنگردان که مساوات رعایت شود.
آخرش یک جوک هم بگویم خستگی از تن‌تان در برود. می‌گویند خاوری یک وکیل جوان استخدام کرده، وکیل جوان به او گفته چون این پرونده اولین پرونده کاری‌اش محسوب می‌شود در صورت تشکیل دادگاه فساد مالی، به هر قیمتی شده او را تبرئه خواهد کرد. می‌دانید خاوری چه جوابی داده؟ گفته اگه موفقیت تو پرونده و تبرئه کردن من این‌قدر برات اهمیت داره فقط یک راه‌حل واقعی وجود داره. این‌که خودت اتهام را به گردن بگیری چون با این سابقه‌ای که من دارم عمرا تبرئه بشو نیستم که نیستم  .

 


تعداد بازدید :  447