شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
داوری ایران و باز هم حضور در فینال
کبک فرانسه خروس خواند

شهروند| فینالی که یک آسیایی داشت، ناظری از قاره‌کهن را در خود می‌دید؛ ناظری ایرانی که از یک بازی نهایی فوق‌العاده زیبا، سربلند بیرون آمد. ایرانیزه‌شدن روز آخر شانزدهمین دوره جام‌جهانی هندبال تنها به فینال منحصر نشد. ناظر بازی رده‌بندی هم هموطن ما بود و اتفاقا شاهکار هم در همین بازی بین لهستان و اسپانیا شکل گرفت؛ جایی که ناظر ایرانی بلافاصله متوجه حضور یک بازیکن اضافی در ترکیب لهستان شد و اجازه نداد حق اسپانیا ضایع شود. او در 2 صحنه به موقع دخالت و عدالت را اجرا کرد.
فرانسه، قهرمان دراماتیک
روزنامه اکیپ برای تیتر جلد چشم‌نواز دیروز خود عنوان «شگفت‌انگیز» را انتخاب کرد تا نشان دهد فرانسه چقدر بابت قهرمانی تیم هندبال سرزمین گل در رقابت‌های جهانی هندبال خوشحال است. صحنه کلیدی فینال هیجان‌انگیز بین فرانسه و قطر، 15 ثانیه قبل از سوت پایان شکل گرفت؛ وقتی دروازه‌بان فرانسه با یک دفع توپ حیاتی اجازه نداد اختلاف کمتر و قطر امیدوار شود. واکنش او یکی از آخرین فعل‌و‌انفعالات این فینال جذاب بود و درنهایت با به صدا درآمدن سوت پایان، فرانسه به لطف برتری 25 بر 22 برای پنجمین‌بار قهرمان جام‌جهانی هندبال شد. فرانسه برای قهرمانی در این رقابت‌ها شایسته‌ترین تیم ممکن به نظر می‌‎رسید. این تیم در مرحله گروهی 4 برد و یک تساوی به‌دست آورد و قبل از فینال به ترتیب آرژانتین، اسلوونی و اسپانیا را برد. قبل از بازی فینال، لهستان با حداقل اختلاف و با نتیجه 29 بر 28 اسپانیا را برد و به مقام سوم رسید. دانمارک که ناکامی‌اش در یک‌چهارم‌نهایی شوک‌آور بود، بالاتر از کرواسی، آلمان و اسلوونی به رده پنجم تکیه زد.
آمار مسابقات
تیم ملی کشورمان در اولین حضور در جام‌جهانی هندبال با وجود شکست در 5 بازی مرحله گروهی، شیلی و عربستان را شکست داد و درنهایت به مقام بیست‌ویکم رسید؛ مقامی که با توجه به کم‌تجربگی تیم‌مان چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. رد و بدل شدن 4 هزارو 805 گل (میانگین 54.6 گل در هر بازی) در 88 بازی توجیه مناسبی برای استقبال 306‌هزار و 100 نفری ازکل بازی‌ها است. در پایان، دراگان گازیچ 71 گله به‌عنوان بهترین گلزن انتخاب و تیری اومیه فرانسوی هم بهترین بازیکن جامی پر از شگفتی و حاشیه شناخته شد.


تعداد بازدید :  304