شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
وقتی ستاره‌های مسن بسکتبال لژیونر می‌شوند
کامرانی و پیشنهاد قهرمان لیگ آرژانتین

شهروند| شاید وقتی در‌سال 2008 حامد حدادی توانست به‌عنوان بسکتبالیست ایرانی راهی معتبرترین لیگ حرفه‌ای دنیا شود،‌ لژیونر شدن بازیکنان ایرانی یک اتفاق مهم به نظر می‌رسید اما همان اتفاق سبب شد تا نگاه دنیا به بسکتبال ایران تغییر کرده و نتیجه این‌که این روزها تعداد لژیونرهای بسکتبال کشورمان رو به افزایش است.
عبور از دیوار چین
بعد از آن‌که فصل گذشته حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در لیگ چین بازی کردند، درهای این لیگ که در سطح آسیا کاملا معتبر و سطح بالا به حساب می‌آید،‌ به روی ایرانی‌ها باز شد تا این‌که مهدی کامرانی و ارسلان کاظمی نیز پای شان را به چین گذاشتند و در کنار حدادی این فصل حضور 3 ایرانی را در لیگ چین شاهد بودیم. البته از سویی دیگر به نظر می‌رسد درهای NBA‌ به روی ایرانی‌ها بسته شده، زیرا حامد حدادی که تنها نماینده تاریخ بسکتبال ایران در این لیگ بود،‌ جایگاهش از دست رفت و کاظمی نیز بعد از 2 فصل تلاش هنوز موفق به بازی در لیگ حرفه‌ای آمریکا نشده است.
کامرانی در راه آرژانتین
مهدی کامرانی،‌ گارد رأس تیم‌ملی ایران که از ابتدای فصل جاری کارش را در لیگ چین آغاز کرده،‌ هنوز به تهران بازنگشته در مسیر لیگ آرژانتین قرار گرفته است. مرد کوتاه‌ قامت بسکتبال ایران مورد توجه تیم قدرتمند پنارول آرژانتین قرار گرفته است و این باشگاه پیشنهاد رسمی برای جذب ستاره ایرانی داده‌اند. اگر چه هنوز کامرانی به ایران بازنگشته تا در این ‌باره تصمیم‌گیری کند اما با نگاهی به رنکینگ فدراسیون جهانی درمی‌یابیم که آرژانتین جزو 3 تیم برتر دنیا در بسکتبال محسوب می‌شود و قطعا بازی کردن در قهرمان لیگ این کشور ارزش بالایی دارد.
اثری از پدیده‌ها نیست
خیلی از کارشناسان معتقدند که امثال حدادی، کامرانی و نیکخواه ‌بهرامی به پایان کار خود در تیم‌ملی رسیده‌اند و باید نیروهای جوان جایگزین آنها شوند اما این ستاره‌ها بعد از سال‌ها حضور در لیگ ایران به فکر لژیونر شدن افتاده‌اند. شاید نهایت این درخشش ستاره‌های قدیمی تا 2،‌ 3 سال آینده باشد و نداشتن جوانانی که بتوان به آنها لقب پدیده داد،‌ برای بسکتبال ایران نگران‌کننده است. البته امید است با مشخص شدن تکلیف فدراسیون بسکتبال خون تازه‌ای به این رشته تزریق شود و استعدادهای آن بیش از قبل نمایان شوند.

 


تعداد بازدید :  168