شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
دولت رسما وارد انتخابات شورایاری‌ها می‌شود
درخواست فرمانداري تهران برای تعویق یک ماهه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

شهروند| درحالی‌که مقدمات کار برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در هشتم اسفند انجام شده، فرمانداری تهران از شورای شهر درخواست کرده که برگزاری این انتخابات یک ماه به تعویق بيفتد. درخواست یک ماه تعویق برای انتخابات شورایاری‌ها پیشنهادی است که عملا این انتخابات را به‌ سال آینده موکول خواهد کرد، هر چند که شورای شهر تهران اصرار دارد که انتخابات شورایاری‌ها امسال برگزار شود و به تعویق نیفتد.
حسین‌ هاشمی، استاندار تهران از درخواست جدید دولت در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و به ایلنا گفت: فرمانداری درخواست کرده است که برگزاری این انتخابات یک ماه از زمان اعلام شده به عقب بیفتد اما نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده است و قرار است در جلسه‌ای با حضور شهردار و اعضای شورای شهر در این ‌باره تصمیم‌گیری کنیم.
او ادامه داد: دولت محترم اجازه داده‌اند که استانداری‌ها در زمینه انتخابات شورایاری‌ها همکاری کنند. بنابراین این بحث در معاونت سیاسی پیگیری خواهد شد اما از آنجا که مجوز قانونی برای همکاری در این انتخابات وجود ندارد، در جلسه امروز مشخص خواهد شد که نحوه همکاری استانداری و فرمانداری به چه شکل خواهد بود.
صحبت‌های‌ دیروز هاشمی درحالی است که خبرهای دیگری هم از دولت در آستانه انتخابات شورایاری‌ها رسیده است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفته است که دولت برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ستاد تشکیل می‌دهد و در این زمینه مجوزی از هیأت دولت دریافت کرده است. او گفت: وزارت کشور در این مورد مجوز قانونی برای اجرای انتخابات شورایاری‌ها ندارد، پس طبق قانون نمی‌توانستیم، به‌عنوان وظیفه قانونی وارد این بحث شویم. با توجه به اینکه ما امروز این مجوز را دریافت کردیم، به استانداران خود ابلاغ خواهیم کرد تا هرچه زودتر ستادهای خود را برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تشکیل دهند.
وزیر کشور گفت: از هیأت دولت به وزارت کشور مجوزی داده شد که براساس آن مجوز، وزارت کشور برای انتخابات شورایاری‌ها در امور اجرایی و نظارتی به شورای شهر کمک خواهد کرد تا این انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود.
وی افزود: در همین رابطه بنده به رئیس شورای شهر نامه زدم و گفتم نمی‌توانیم وارد بحث اجرای انتخابات شورایاری‌ها بشویم چرا که دستگاه‌های اجرایی باید مبتنی بر قانون، کار کنند.
در عین‌ حال امیر فاضل الهیان، سخنگوی ستاد برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران به «شهروند» گفت: تمام اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها انجام شده است. با توجه به اینکه پیش از این شورای شهر تهران مقرر کرده بود که انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در تاریخ 8 اسفند برگزار شود ما مطابق همین زمان برنامه‌ریزی و اقدام کردیم. اینکه گفته شده انتخابات به تعویق بیفتد، درخواستی است که از سوی دولت مطرح شده و شورای شهر تهران موافق به تعویق افتادن زمان انتخابات شورایاری‌ها نیست. البته قرار است در این زمینه جلسه‌ای برگزار و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.


تعداد بازدید :  342