شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

اعتراض وزارت‌خارجه به کاردار آلمان نسبت به اظهارات نایب رئیس مجلس این کشور
معاون وزیرخارجه با بیان این‌که مسئولیت‌ هیأت‌های پارلمانی با مجلس است، گفت: در غیاب سفیر آلمان در تهران، معاون مدیرکل غرب اروپا در دیدار با کاردار این کشور مراتب اعتراض شدید وزارت خارجه را نسبت به اظهارات بی پایه و خارج از عرف خانم «روت» به وی اعلام کرد. حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با فارس، درخصوص جلسه بعد از ظهر یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور وی و ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه درخصوص سفر هیأت پارلمانی آلمان به تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه هر یک از دست‌اندرکاران ارگان‌های مختلف، گزارشی درخصوص روند سفر و حضور هیأت پارلمانی آلمان ارایه دادند که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت. معاون ظریف اضافه کرد: ‌ همچنین روشن شد که وزارت خارجه درخصوص هیچ یک از ملاقات‌های صورت گرفته، توصیه خاصی به مجلس نداشته و صرفا به‌عنوان یک رابط، اصل یادداشت‌های دریافتی از سفارت آلمان در تهران را برای بررسی، اعلام‌نظر و اتخاذ تصمیم به مسئولان ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی: نتانیاهو با سخنرانی نمی‌تواند ایران را شکست دهد
رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو گفت:  نخست‌وزیر با سخنرانی علیه ایران نمی‌تواند این کشور را شکست دهد. به گزارش ایسنا، آموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که یکی از گزینه‌های بعدی وزیر جنگ این رژیم محسوب می‌شود در سخنرانی‌اش در جمع هواداران خود از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت:  عملکرد نتانیاهو موجب تخریب جدی روابط میان اسراییل و آمریکا شده است. براساس گزارش پایگاه خبری یدیعوت نت‌نیوز، او با اشاره به سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای سخنرانی در کنگره آمریکا علیه ایران گفت:  نتانیاهو نمی‌تواند با سخنرانی علیه ایران این کشور را شکست دهد بلکه باید با ایجاد روابطی مبتنی بر اعتماد با رئیس‌جمهوری آمریکا این کار را انجام دهد.

 وزارت کشور از دولت پاکستان خواسته است درباره دانایی‌فر گزارش دهد
سخنگوی وزارت کشور گفت که از دولت پاکستان خواسته‌ایم درباره سرنوشت «جمشید دانایی فر»
گروهبان ایرانی به ما گزارش دهد. حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: پاکستان باید درخصوص وضع و سرنوشت این گروهبان ایرانی با حساسیت برخورد کند. وی یادآور شد: در روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت گروهبان مفقود ایرانی منتشر شده و به شایعات و گمانه‌زنی‌ها دامن زده است. سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور به‌طور جدی پیگیر وضع دانایی‌فر بوده و هست. جمشید دانایی فر به همراه 4 مرزبان دیگر در بهمن ماه 92 در مرزپاکستان ربوده شدند، 4 مرزبان دیگرکمی بعد رها شدند اما سرنوشت گروهبان دانایی فر همچنان در ابهام است.

تهران اواخر خردادماه ۹۴ میزبان نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد است
حمید بعیدی‌نژاد رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد از برگزاری نشست وزرای خارجه این جنبش در اواخر خرداد ماه‌سال آینده (۱۳۹۴) و در تهران خبر داد. شانزدهمین نشست سران عدم تعهد نهم و دهم شهریور 1391 در تهران برگزار و ریاست این جنبش برای مدت سه‌سال رسما از مصر به ایران تحویل داده شد. قرار است هفدهمین اجلاس سران ماه سپتامبر (شهریور ماه 1394) در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار و ریاست از ایران به ونزوئلا واگذار شود. مصر، ایران و ونزوئلا (رئیس سابق، رئیس کنونی و رئیس آینده) درحال حاضر تروئیکای عدم تعهد را تشکیل می‌دهند.

امضای ۲۲۰ نماینده بر طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای
رئیس کمیته‌ هسته‌ای مجلس از افزایش امضاهای طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان به بیش از ۲۲۰ امضا خبر داد. ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته هسته‌ای پارلمان در گفت‌وگو با فارس، از افزایش امضاهای طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران به بیش از 220 امضاء خبر داد. وی امضای نمایندگان بر این طرح را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت:  طی روزهای آینده امضاهای این طرح افزایش پیدا کرده و درنهایت آن را با قید فوریت به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل خواهیم داد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس افزود: براساس این طرح در صورت تشدید تحریم‌ها توسط آمریکا توافقنامه ژنو لغو و جمهوری اسلامی ایران کلیه فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد.


تعداد بازدید :  334