شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
سخنگوی وزارت امور خارجه:
ایران هیچ پیام رسمی یا غیررسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است

 مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص خبر منتشره درباره دریافت پیام از رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه پیام رسمی یا غیررسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است. او اضافه کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان پیش از این در گفت‌وگو با معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، از کشورمان برای برقراری آتش‌بس درجنوب لبنان درخواست کمک کرده بود. این در حالی است که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، گفت: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه‌دار کنند  یا تب آن را بالا ببرند، بنا بر این انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.
به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: این واقعیت را از یک کانال رسمی به یک مقام مسئول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع پس از عملیات مزارع شبعا، گفت: تجربه 5 جنگ برای عدم پاسخگویی کافی است؛ سال‌های 2000، 2006، 2008، 2012 و 2014 در این پنج جنگ باید گفت منصفانه‌ترین قضاوت آن است که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد این شکست برای ششمین‌بار در منطقه تکرار شود. بروجردی تأکید کرد: قطعا هرگونه عکس‌العمل آنها موجب عکس‌العمل شدیدتر مقاومت خواهد شد و این می‌تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبدیل به جنگ گسترده‌ای شود. وی افزود: فکر نمی‌کنم که رژیم صهیونیستی چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد، زیرا نتایج آن مشخص است، یعنی تکرار شکست‌های گذشته خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص ادعا و پیش‌بینی برخی طرف‌ها مبنی بر اقدام ایران در آرام‌سازی اوضاع پس از عملیات قنیطره، به خاطر مذاکرات هسته‌ای، گفت: مذاکرات هسته‌ای ما با گروه 1+5 که آمریکا یکی از آنها است، قطعا منهای هر مسأله دیگری است؛ این اصل است، و به‌رغم آن‌که طرف مقابل بارها اظهار علاقه کرده است نسبت به مسائل منطقه صحبت کند، ما هیچ تصمیمی برای گره زدن مسائل و مذاکرات هسته‌ای با هر مسأله دیگری در منطقه به‌ویژه مسأله فلسطین نداریم.


تعداد بازدید :  137