شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری: منتقدان قبل از پرداختن به قدم زدن، به سوالات در مورد عملکرد خودشان بپردازند
حسام‌الدین آشنا، گفت: دوستان به اصطلاح منتقد سیاست خارجی دولت روحانی قبل از اینکه به عینک، کت و قدم زدن بپردازند بهتر است به سوالاتی که در مورد عملکرد خودشان وجود دارد، اهتمام ورزند. به گزارش ایرنا، حسام‌الدین آشنا، اظهار کرد: فکر می‌کنم رئیس‌جمهوری به‌صراحت میان منتقدین و تخریب‌گران تفکیک قایل می‌شود، از انتقاد استقبال می‌کند ولی از تهمت‌زنندگان، دروغگویان، فحاشان و افترازنندگان تبری می‌جوید. آشنا ادامه داد:  دوستانی که مثلا به سیاست خارجی دولت روحانی انتقاد دارند باید بتوانند راه‌حل جایگزین مذاکرات را بیان کنند؛ اگر نمی‌توانند بیان کنند یا در دوره خودشان راه‌حل جایگزین را امتحان کرده‌اند و کشور را به گل نشاندند، بهتر است در دادن پاسخ‌های جدی به سوالاتی که در مورد عملکرد خودشان وجود دارد، اهتمام کنند. وی در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد رفراندوم مطرح شده توسط رئیس‌جمهوری و اینکه آیا می‌توان بدون توجه به نمایندگان مجلس رفراندوم برگزار کرد، گفت: بر اساس قانون اساسی، بدون نظر دوسوم نمایندگان مجلس نمی‌توان موضوعی را به رفراندوم گذاشت؛ بنابراین وقتی از رفراندوم صحبت می‌شود، موضوع آن، اختلاف نظر میان دولت و مجلس نیست بلکه وحدت نظر میان دولت، مجلس و رهبر معظم انقلاب است برای اینکه امری را به‌طور مستقیم از مردم سوال کنند.

پاسخ باهنر به ادعای رحیمی
هر پولی که خرج کردم پاسخگو هستم
ماجرای حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول دولت نهم روز گذشته به نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب‌رئیس دوم مجلس هم کشیده شد تا این سیاستمدار اصولگرا درباره اظهارات رحیمی درباره پول‌هایی که برای انتخابات مجلس هشتم خرج کرده در برابر خبرنگاران پاسخگو باشد.
به گزارش تسنیم، باهنر در پاسخ به خبرنگاری که گفت، «آقای رحیمی اعلام کرده به نمایندگان مجلس پولی پرداخت کرده‌ و گفته که شما نیز یکی از این افراد هستید.» اظهار کرد:  اینکه برای آقای رحیمی معاون اول دولت دهم حکم صادر شده و وی محکوم شده و باید دوران محکومیت خود را طی کند ما نه دخالتی داریم و نه در مورد آن حرفی می‌زنیم.  شنیده‌ شده آقای رحیمی با استفاده از ماده18 اختیارات قوه قضائیه درخواست اعاده دادرسی داده و این موضوعات به مسائل قضایی بازمی‌گردد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه عنوان شده است پول آقای رحیمی به نمایندگان مجلس داده شده است، گفت: ما هم به‌عنوان کسی که همواره در انتخابات فعال هستیم، در مسائل انتخاباتی بودیم. البته پاسخگو هم هستیم اگر پولی را گرفتیم، خرج کردیم، هزینه کردیم باید در مقابل قوه قضائیه پاسخگو باشیم که پولی را که گرفتیم دارای منشأ مبهمی نباشد یا منشأ مشتبهی نباشد یا دست‌اندازی به بیت‌المال نباشد که متاسفانه بعضی وقت‌ها دقت نمی‌شود و بعضی‌ها این کارها را می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  286