شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:
رجال سیاسی براساس واقعیت حرف می‌زنند نه توهمات

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته سایت خود را به صورت رسمی رونمایی کرد. سایتی که به نظر می‌رسد، جدای از دیگر سایت‌های وابسته به او و حامیانش، از این پس پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی او باشد. احمدی‌نژاد در حاشیه افتتاح سایتش سخنانی نیز ایراد کرد. سخنانی که کمال‌سجادی، سخنگوی جبهه پیروان آنها را نمی‌پسندد. سجادی بر این باور است که شناخت یک رجل سیاسی واقعی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری چنین فردی، می‌تواند به احمدی‌نژاد کمک کند تا او صحبت‌های ناپخته و نابهنگام نزند. مشروح گفت وگوی سجادی با «شهروند» به شرح زیر است:
آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند«ما گفتیم چاوز منتظر ظهور بوده، عده‌ای کوته‌فکر تحمل شنیدن این را نداشتند و یا این‌که وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید چرا مسئولیت قبول می‌کنید». فکر می‌کنید که مخاطب صحبت‌های او کیست و آیا اصلا مخاطب خاصی دارد؟
متاسفانه برخی سیاستمداران حرف‌هایی می‌زنند که تعجب‌برانگیز است. این تعجب هم به واسطه جایگاه آنها ایجاد می‌شود یعنی از یک رجل سیاسی توقع نمی‌رود که با هر ادبیاتی حرف بزند.الان هم من از باب نصیحت به ایشان می‌گویم که باید توجه داشته باشند نوع جمله‌پردازی که دارند در اندازه‌ای باشد که با واقعیت‌ها سازگار باشد. نه این‌که حرفی بزنند که تنها در تخیل آدمی، جا داشته باشد. بالاخره سیاستمدار خوب کسی است که واقعیت‌ها را خوب درک کند و براساس واقعیت‌ها حرف بزند نه این‌که تخیلاتش را ابراز کند. شناخت سیاستمداران بزرگ و خصوصیات اخلاقی آنها برای برخی سیاستمداران هم واجب است.
فکر می‌کنید که چرا دوباره این صحبت‌ها از طرف او مطرح شده است؟ با توجه به این‌که او در بخشی از صحبت‌هایش هم گفته است که مردها در راهند و فرآیند دیگری در راه است.
اگر منظورتان این است که احمدی‌نژاد فکرهایی برای بازگشت به عرصه سیاست دارد که ما حتی به این فکر هم نمی‌کنیم که احمدی‌نژاد بخواهد دوباره به سیاست بازگردد یعنی پرداختن این موضوع برای ما اصلا جایگاهی ندارد. بالاخره آقای احمدی‌نژاد دو دوره رئیس‌جمهوری بوده و این زمان کمی برای پیشبرد امور کشور نیست و اگر او واقعا می‌خواست برای کشور کاری کند در همین دو دوره باید انجام می‌داد. البته درست او زحمت‌هایی هم کشیده اما انتقاداتی هم حتی بیشتر از زحمت‌هایش، وارد است. به نظر من، بازگشت دوباره او به عرصه قدرت و حتی فکر به این مسأله از سوی او و حامیانش اشتباه استراتژیکی است.
چرا اشتباه استراتژیکی است؟
چون او باید جایگاه و پایگاه مردمی خود را بسنجد. این‌که واقعا کسی از او حمایت خواهد کرد. البته عده‌ای همیشه حامی او هستند ولی باید ببیند که این میزان حمایت به اندازه‌ای است که او دوباره بتواند به قدرت بازگردد یا خیر.
نظر شما درباره احتمال حمایت جریان اصولگرا و یا مردم از او، در صورت تصمیم به بازگشت به عرصه قدرت چیست؟
اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت نخواهند کرد. در جبهه پیروان خط امام و رهبری که بنده سخنگوی آن هستم تا الان در خلال جلسات و یا مباحث مربوط به انتخابات مجلس ما حتی یکبار هم به موضوع بازگشت احمدی‌نژاد و یا حمایت از وی نپرداختیم. چون به نظر ما اصلا چنین چیزی موضوعیت ندارد. البته به نظر ما هم احمدی‌نژاد بعید است که بخواهد دوباره وارد عرصه قدرت شود و چنین چیزی تکرار پذیر باشد. چون بالاخره ما یک نهادی داریم به نام شورای نگهبان که باید صلاحیت‌های افراد را تأیید کند. ما نمی‌توانیم درباره صلاحیت افراد اظهارنظر کنیم ولی خودشان و شورای نگهبان می‌توانند که به نظر من اگر احمدی‌نژاد و برخی حامیانش بخواهند وارد عرصه شوند، باید به این مهم توجه داشته باشند.


تعداد بازدید :  282