شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

منطقه اورامانات آماده ثبت جهانی می‌شود
شهروند| پرونده بافت روستایی منطقه اورامانات درحال آماده‌‌سازی برای ثبت جهانی است. معاون میراث‌فرهنگی استان کردستان معتقد است، منطقه اورامانات، محدوده بسیار وسیعی از شهرهای مریوان، اورامان‌تخت، پاوه، نوچه، ژارود، حلبچه، طیوله و بیاره را در برمی‌گیرد.
منطقه اورامانات کردستان که به ‌هزار ماسوله شهرت دارد قرار است به آثار ثبت در فهرست جهانی اضافه شود. آن‌طور که معاون میراث‌فرهنگی استان کردستان می‌گوید، درحال‌حاضر قرار است با راه‌اندازی پایگاه ملی «اورامان‌تخت» فعالیت‌های ثبت جهانی منطقه اورامانات پیگیری شود.«علیرضا آذرشب» معاون اداره میراث ‌فرهنگی استان کردستان با بیان این مطلب به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: «اورامان تخت، پالنگان و روستای ژیوار یکی از بافت‌های ارزشمند استان کردستان هستند بافت و منظر فرهنگی این روستاها چندی پیش به ثبت رسید.»او گفت: «منطقه اورامانات که به ‌هزار ماسوله شهرت دارد منطقه وسیعی از استان کردستان، کرمانشاه و البته کردستان عراق را در برمی‌گیرد که مراحل اولیه و آماده‌سازی آن برای ثبت در فهرست جهانی آغاز شده است.»

بخشنامه بی‌سابقه شهرداری در حوزه بانوان
پانا|  براساس بخشنامه‌ای که اخیرا از سوی اداره کل هماهنگی نظارت و پیگیری امور مناطق به شهرداران 22 منطقه تهران ابلاغ شده است قرار است 22 مشاور امور بانوان به چارت سازمانی این مناطق اضافه شود این موضوع که در عرف سازمانی بی‌سابقه است باعث اعتراض برخی شهرداران مناطق شده بود.
براساس این بخشنامه این تصمیم در راستای سیاست‌های شهرداری تهران و تدابیر شهردار در تکریم و گرامیداشت جایگاه بانوان و همچنین ارایه خدمات مطلوب به شهروندان به‌ویژه بانوان در سطح مناطق و محلات است. براساس این بخشنامه در جلسه‌ای که 26آذر امسال در دفتر معاونت امور مناطق و قائم‌مقام شهردار با حضور مشاور شهردار در امور بانوان و مدیرکل امور بانوان برگزار شده درخصوص انتصاب مشاوران امور بانوان شهردار منطقه و مسئول امور بانوان حداکثر تا پایان‌ سال‌جاری در کلیه مناطق با هماهنگی مشاور شهردار تهران تصمیم‌گیری شده. براساس این نامه خانم مشیر، مشاور امور زنان شهردار تهران اعلام کرده که مشاور امور بانوان در مناطق باید به تأیید وی برسد درحالی‌که مشاور شهردار تهران از لحاظ قانونی نمی‌تواند چنین درخواستی را داشته باشد. ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر گفت: هرگونه چارت جدید در شهرداری باید به تأیید شورای شهر برسد تعداد مشاوران شهرداری دارای سقف و محدودیت است که متاسفانه در برخی حوزه‌ها رعایت نشده. شورا به این موضوع تذکر داده اما توجهی به این تذکرات نمی‌شود.


تعداد بازدید :  427